/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
En gård til kattene
Fra : maria22
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 30-01-04 13:56

Vi kunne godt tænke os at lukke vores katte ude i haven, men fordi vi er bange for de kan løbe væk, vil vi gerne lave et rækkeværk eller lign. rundt om haven. Problemet er jo bare at katte er fantastiske klatrere, så hvordan kan vi lave et rækkeværk hvor de ikke kan forsvinde???

Kommentar
Fra : falc

Dato : 30-01-04 14:32

Jeg kender en som har lavet et elektrisk hegn,hvis du giver mig dit telefonnr skal jeg sætte dig i forbindelse med ham.

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 30-01-04 14:40

elektrisk hegn er måske lige i overkanten:)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-04 15:01

Så bliver du nødt til at det er en lukket gård også mod himlen mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-04 16:13

Men syntes at katte skal have deres frihed til deres revir og ved da godt der på den måde forsvinder en kat en gang imellem meeen så må man jo have en ny der måske ellers ville blive aflivet *ss*Mvh Sune

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-01-04 17:22

maria22

I kan ikke lukke haven af, så kattene ikke kan komme ud. I kan evt. lave en kattegård.
www.google.dk "kattegård" kan i evt. finde inspiration.
Hvis Jeres katte føler sig trygge indendøre og har det godt med hinanden tror jeg ikke, at de løber væk, når de kommer ud. De er jo vant til at få maden hos Jer, og den vil de ikke undvære, så de vil "hjem" igen.
Selv har jeg 2 katte. Den ene bliver snart 13 år og den nye, som jeg kun har haft i 2 mdr. er nu 10 mdr. gammel. Jeg ringede til min dyrlæge, for at forhøre mig om hvordan, jeg skulle gribe det an, da min gamle kat har været vant til at komme ud. Dyrlægen sagde at jeg skulle holde den nye kat inde i ca. 14 dage. Den ville så lære, at det var der den boede.
Når jeg lukker den ud, kommer den tilbage, når jeg kalder på den, hvis den da ikke sidder foran døren for at komme ind igen.
Jeg forstår godt din nervøsitet. Jeg lod det komme an på en prøve.
Hvis du er meget bange for at dine katte skal løbe væk, så vil løsningen være en kattegård.

mvh ans

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-01-04 20:32

Jeg kunne da godt tænke mig en kattegård, men har ikke fundet en der kan passe til os.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-01-04 20:34

Hvor kan man få det elektriske hegn?

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-04 00:46

Hvad med at sætte hønsenet som tag - evt. bare en meter ud fra væggen. Ellers lav den sidste ½-1 meter i acryl - det kan de i hvert ikke klatre på.
El hegn kan du få billigt i Harald Nyborg

Kommentar
Fra : Trunteen

Dato : 31-01-04 08:02

Her i huset har vi 4 katte, der kommer ind og ud, som de har lyst til gennem en kattelem. Vi har haft katte i mange år, og aldrig mistet nogen.
Der er selvfølgelig altid en risiko, men jeg har nu altid synes, at det er lidt trist, hvis man skal holde katte i bur.
Har en veninde, der har racekatte - hvor de, der skal avles kun kommer ud i deres løbegård. Så kan de sidde der, og se på alle deres artsfæller, der boltrer sig i friheden
Mit råd og erfaring: Invester i en kattelem, og giv kattene et liv i frihed.

Godkendelse af svar
Fra : maria22

Dato : 08-02-04 18:33

Tak for svaret sipelip.