/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kæmpeproblem med links...
Fra : rambi
Vist : 454 gange
20 point
Dato : 30-01-04 12:04

Hvis jeg klikker på et link, som skal åbnes i et nyt vindue, lykkes det ikke!
dvs. hvis jeg fx skal foretage en pengeoverførsel, åbner det nye vindue ikke...osv.
Men hvis linket åbner i samme vindue er der ingen problem.
Man kan snige sig udenom, ved at åbne et nyt vindue, finde ud af linkets adresse og dermed indtaste den i det nye vindue. Men i praksis fungerer det slet ikke!

Hjælp - hvor skal jeg ændre mine indstillinger? Så vidt jeg ved, har jeg ikke ændret på noget nogensinde...(skal jeg geninstallere noget?)

Venlig hilsen Ronnie

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-04 12:12

Hvad for en Browser har du ??

Accepteret svar
Fra : Zerg911

Modtaget 30 point
Dato : 30-01-04 12:13

rambi bruger du popup stopper?? det er et kendt problem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-04 12:19

Gendan standarter under internetindstillinger i explorer vinduet mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-04 12:20

Eller skift til Avant Browser der er gratis hurtigere og kan mere Mvh Sune

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 30-01-04 12:26

lol - Han kan også bare slå sin popup stopper fra

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-04 12:32

Avant har indbygget popup stopper og skal ikke slås fra

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 30-01-04 12:50

Explore er helt fint

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-04 14:03

rambi -> Du skriver ikke hvilken browser du har, så det er lidt svært at vejlede dig.

F.eks i Opera : http://www.opera.com/ kan du vælge om du vil have pop-up vinduer eller at siden skal loades i SAMME browserwindue. Sådan mener jeg også det er i Avant : http://tucows.bsd.webpartner.dk/preview/284165.html

Dette skulle ikke kunne forhindre dig i, at nå et link. Blot ville du få omtalte URL startet op i samme browservindue i stedet for et nyt, men det er vel ikke det der er problemet?

Bruger du Internet Explorer, så prøv først Sunowich tip tidligere : Dato : 30-01-04 12:19

..eller prøv at opdatere din Explorer her : http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 30-01-04 14:09

har haft nøjagtig samme problem.!!

desværre kan jeg ikk huske hvad jeg gjorde men tjek lige min spørgsmål med samme problem for det hjalp mig.!

http://www.kandu.dk/dk/spg/19463

det koster desværre 20 point at åbne spørgsmålet.

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 30-01-04 14:13

Hej igen GLEM DET SIDTE INDLÆG JEG SKREV..!

du skal følge denne vejledning så virker det.!

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd. Husk at din bios skal stå til at være cd-rom som first bootdevice.
(For at komme ind i BIOS, skal man typisk trykke på Del-tasten under opstart af PC'en)
Kan du ikke boote på din cdrom, eller vil du ikke pille inde i bios, kan du hente bootdisketter til xp (6 stk.) (se link nedenunder)
Sæt din WindowsXP - CD i CD-Rom-drevet og tænd for din PC. Efter nogle sekunder går du bare frem som følger:
2: Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3: Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
4: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5: Nu fortæller den dig, at der er et styresystem på dette drev, og om du vil slette det (L = formatering) eller om du vil lave en repair (R) -
og her trykker du R for repair, da du så ikke mister data.
6: Og hvis du har valgt R = Repair vil nu se at den laver en helt ny installation, men det dejlige er bare, at den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt, men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.
7: PS: husk at have din CD-Key klar, da denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation" og under installationen skal du sætte
det hele op igen, og her tænkes på netværk og tastatur + div.
8: Hvis du har valgt L = Formattering, vil du nu se at, den går i gang med at formatere dit drev og bagefter starter den op med at lave en
helt ny installation, hvor alt det gamle på harddisken bliver slettet.
9: Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af WindowsXP .
10: Men vil du blot formater dit drev for evt. at lægge win9x ind, skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu: hvis dit drev er NTFS kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det. Win95/98/ME kræver FAT16 eller Fat32, og så skal du i
gang med en f-disk eller et 3.parts program, hvis du ikke vil miste data.
11: Når Formatteringen/Installeringen/Reparationen er fuldført skal man lige huske at sætte BIOS'en tilbage igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-04 16:15

Bare hold Ctrl. nede mens du klikker på linket.

Godkendelse af svar
Fra : rambi

Dato : 01-02-04 13:43

Tak for svaret Zerg911. Jeg tænker mig ikke altid om!