/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Efterisolering
Fra : Anli
Vist : 1156 gange
100 point
Dato : 30-01-04 08:30

Hvordan efterisolerer jeg krybekælderen, ca. 25-30 cm, i vores Myresøhus som er fra 1972.
Træhus bygget på sokkel.
Dette skulle gerne gøres uden at gulvet skal brækkes op!!
Evnt. hvis man kender nogle ( Firma ) som kan udføre arbejdet for mig.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 30-01-04 08:33

Hvad med at pust rockwools granulat ind? Ligesom med hulrusmisolering. Det kræver bare et lille hul som pustemaskinen kan få sin slange ind i. Kender ikke til priser på det.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 30-01-04 09:58

Du kan formentlig komme ind i din krybekælder (mave sig frem) Rockwool har et produkt med "lim" på den ene side som klæbes op under gulvet.

Hvis du puster granulat ind i krybekælderen, mister kælderen sin funktion, med at cirkulere luften under gulvet og der vil være risiko for råd, når luften ikke kan cirkulere. Du må heller aldrig lukke de udluftningskanaler som der er i muren ind til krybekælderen.

En anden mulighed er også at sætte rockwool op med hønsetrådsnet.

Men start med at finde ud af om det er muligt at komme ind i krybekælderen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-01-04 11:20

Hej Anli
Prøv at kigge lidt på http://www.isover.dk/default.asp?id=18

evt. skriv dit spørgsmål til isover@isover.dk
eller få en snak med dem på telefonen

Saint-Gobain Isover a/s
Østermarksvej 4
6580 Vamdrup

Telefon:

Telefax:
7217 1919 - Salg
7217 1911 - Administration
7217 1914 - Distribution
7217 1916 - Teknisk afd.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-04 11:22
Godkendelse af svar
Fra : Anli

Dato : 30-01-04 14:37

Tak for svaret CLAN.
Nok det bedste og måske brugeligt svar på mit spørgsmål.
Jeg var godt klar over at det ikke er så ligetil at efterisolere som jeg har brug for.
Jeg kontakter firmaet og får en snak med dem.