/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton
Fra : klokker2
Vist : 373 gange
100 point
Dato : 30-01-04 08:25

Hej , her på kontoret har vi alm . modem og bruger norton , men hjemme har jeg adsl og bruger morman , sprørgsmålet er kan jeg hente norton på min egen maksine til den på kontoret , altså brænde den på en cd eller går det bare ikke ., det er når den skal fornyes hvert år , og første gang gemte jeg den ikke på maksinen .

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-01-04 08:36

Øhhh! Jeg er ikke helt med...
Selvfølgelig kan du installere Norton på din hjemme computer, og på alle andre maskiner for den sags skyld. Det samme kan du med Norman.
Der er bare et lille aberdabei... du bryder derved kopi / licens retighederne, med mindre der er tale om flerbruger versioner og ikke alle licenserne er opbrugt.
Du skal DAGLIGT opdatere dit antivirus programs database (via nettet). De fleste har dette som en auto funktion, inkl. de to nævnte. Du bør nok nærlæse manualen... en gang om året, det er ALT for lidt... men måske du snakker licensfornyelse??
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : Smukke_Ole

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-04 08:36

Hej klokker

Min erfaring med Norton Antivirus 2002 er, at du kan downlaode opdateringerne på nedenstående
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/defs.download.html
og så medtage programmet med tilhørende virusdefinitioner til det sted, hvor de skal anvendes. Jeg selv anvender en USB-disk. Det fylder kun ca. 4,5 MB, så det er lidt lidt at brænde på en CD.
Betingelsen er dog, at Norton på det sted, hvor opdateringerne skal anvendes, stadig er "god nok".

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : klokker2

Dato : 30-01-04 08:42

Jeg har ikke udtrykt mig klart nok , det er for at spare tid , jeg har begge programmer lovligt begge steder , det er simpelt hen at det tager 3½ time her på kontoret , og jeg tror at det Smukke_Ole har svaret er ok , jeg var bare bange for at komme i klammeri med mit eget norman .

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-01-04 08:44

Nåhh! Så misforstod jeg dig, og Ole "fangede" pointen + han har ret. Selvfølgelig kan du opdatere og smide opdateringer på et andet medie, for så at indlæse et andet sted.
Bare rolig... der sker ikke noget ved det - Ole har ret!
Søren

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 30-01-04 08:46

Hej igen Klokker2
Du skal bare huske at gemme det du downloader, og ikke køre det på din egen computer-

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-01-04 08:47

NB: Opdater på kontoret i din middagspause, lad krapylet stå tændt i hele pausen, så kan du via fremvisning af telefon-, internet- regninger påvise at en ADSL forbindelse er mere økonomisk for din arb. plade... modem tilhører stenalderen.

Kommentar
Fra : klokker2

Dato : 30-01-04 08:49

Tak for Hjælpen , det er lige det med at skrive det så andre kan forstå .Det er bare super at der findes sådan en side hvor vi kan få hjælp .

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-01-04 08:49

Ups... plads og ikke plade

Ole... så galt står det nok ikke til, at klokker2 ikke er klar over at han/hun ikke skal opdatere Norman med Nortons database... selv om de begge begynder med "N"

Godkendelse af svar
Fra : klokker2

Dato : 30-01-04 08:51

Tak for svaret Smukke_Ole.

Det er bare lækkert at der er nogen der lige kan hjælpe når man sidder med et problem , tak

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-01-04 08:52

klokker2... husk så at acceptere svaret fra Ole, det er b.l.a. det der holder liv i forums som dette. Det er død-irriterende at hjælpe, og folk så ikke acceptere det svaret (bedste svar). Oven over den kommentar du ønsker accepteret (til højre - accepter).
Fortsat god dag til jer alle sammen
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-01-04 08:53

Hmm! Der var jeg for hurtig på aftrækkeren igen, igen, igen

Kommentar
Fra : klokker2

Dato : 30-01-04 09:01

Clan , vi er lige nogle stykker der er lidt til år´s og lige skal tænke en ekstra gang , derfor tager det lidt tid men det kommer , og det er klart at folk skal acceptere når de har fået et svar

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-01-04 09:08

Nåhhhh... jeg er da selv 48 så den roterer måske heller ikke så hurtigt hos mig

Kommentar
Fra : jensoline

Dato : 30-01-04 09:58

Dav JMS----klokker----ringer

Kommentar
Fra : klokker2

Dato : 31-01-04 07:55

Til jesoline , forstår ikke kommentaren

klokker 2