/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
igang med Slægtsforskning ??
Fra : bibsamie
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 29-01-04 23:02

Hvorledes kommer man igang med slægtsforskning, ved overhovedet ingen ting om det men vil gerne prøve.

mvh
Per

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 110 point
Dato : 29-01-04 23:10

Først må du have nogle data indsamlet på familien. Forældre, svigerforældre, børn, børnebørn, søskende til dig og din eventuelle hustru. Fætre og kusiner. Alt sammen noget som du måske har i forvejen - delt eller delvist, og ellers skal du jo til at spørge dig for.

Hvor er de født, døbt, konfirmeret, gift og er der nogen som er døde og begravet, så skal du finde et par data mere.
Samme gælder skilsmisser, separationer, navneskifte, adoptioner, udvandring og indvandring, og dertil kan der fyldes en mængde andre oplysninger på.

Men har du et EDB-program, eller skal du også have fundet et sådant ?
Det vil nemlig gøre det væsentligt nemmere at holde styr på de voksende datamængder.

Der findes mange programmer, men du kan få nogle på dansk, og du kan få nogle gratis (så vidt jeg ved), og nogle som share-ware, hvor du så senere køber dig til fuld funktionalitet ved at betale et beskedent beløb for registrering.
P.t. er det næppe nødvendig at betale mere end ca. 300 kroner for fuld funktionalitet.

Jeg tør ikke anbefale noget bestemt program, for så får jeg vrøvl, men spørg selv om hvilke programmer der er mest anvendte. Vil du spørge mig personligt, så må det ske på min e-mail:

Oldingen@Varla.dk

MVH
Varla

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 30-01-04 00:12

Tak for svaret Varla.