/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst ADSL er ufatteligt langsomt og ~
Fra : 2kroner
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 29-01-04 22:05

Ja så trænger 2kroner dæleme til hjælp igen

Denne gang er det min trådløse ADSL-forbindelse der driller. Jeg har en XP-maskine, der har et wireless netkort, der er forbundet til min trådløse LinkSys-router, og det fungerer perfekt.

Problemet er min bærbare PC, der kører med Windows-ME, for at komme på internettet har jeg købt mig et D-Link Air DWL 610 - PCMCIA-kort men det kører utroligt laaaaaaangsomt og ikke alle websider er tilgængelige, kort sagt det er hamrende irreterende

Her er lidt oplysninger vedr. den trådløse forbindelse :
Tx Rate står næsten altid på 1.0 Mbps (jeg tror at det er her problemet er !!)
Signal Strenght : ca 50%
Link Quality 10-50%

Hvad skal jeg gøre ??

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 29-01-04 23:05

Har du prøvet at sætte den bærbare helt hen til routeren? Blir det bedre ved det?
mvh Brommi

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 30-01-04 07:34

Hej Brommi

Ja jeg har prøvet det du nævner, og føler ikke at det gav nogen nævneværdig forskel.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 30-01-04 10:18

Prøv at køre en scanning for SpyWare og andet "snask" - download og kør Ad-aware her.

http://lavasoft.element5.com/default.shtml.en

Kommentar
Fra : JesperSobol

Dato : 31-01-04 12:32

Hvor hurtig er den omtalte bærbare PC med Windows ME, her tænker på CPU hastighed, RAM osv? Har du prøvet at tilslutte den med et kabel istedet for at se om det gør en forskel? Måske det bare er selve computeren, som er ekstremt laaaaangsom?

Mvh
Jesper Sobol

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 31-01-04 13:37

Hej JesperSobol

Jeg har haft computeren tilkoblet routeren via kabel, og der var ingen problemer, der kørte det så hurtigt som det skulle.

Men jeg mener at jeg er kommet frem til problemet !! Det er at der er for stor afstand mellem router og computer, selvom signalet viser op til 70 % så er det aligevel hamrende ustabil på den afstand der er !!

Så jeg må flytte min router

Skulle der nu være endnu et kvikt hoved med et godt bud inden jeg flytter den, så kom lige ud af busken

Kommentar
Fra : JesperSobol

Dato : 31-01-04 13:41

Nu ved jeg ikke hvor routeren står placeret, men det hjælper ofte at sætte den så HØJT som overhovedet muligt - f.esk. på toppen af en høj reol eller lign.

Mvh
Jesper Sobol

Kommentar
Fra : lea

Dato : 19-02-04 20:17

Hej 2Kroner
Jeg kør selv med et DWL 610 netkort og har haft samme problem.
Du skal hente den nye driver på Dlink`s hjemmeside under support, det virkede ved mig.

Håber det løser dit problem.

Lea

Accepteret svar
Fra : firefighter

Modtaget 100 point
Dato : 29-02-04 23:01

Jeg har selv Linksys router, men har måtte bide i det sure æble, og udskifte til et Linksys netværkskort til min notebook. Det hjalp gevaldigt. Endnu bedre virker det med Linksys USB-netværkskort. Så er der hul igennem, også også større aftande!!!

mvh/Firefighter

Godkendelse af svar
Fra : 2kroner

Dato : 18-01-06 20:15

Tak for svaret firefighter.