/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fejl i centrallåsestem og elrudehejs i b~
Fra : jkrjk2
Vist : 3364 gange
200 point
Dato : 29-01-04 20:10

Igennem længere tid, har venstre bagdørs cetrallås ikke rigtigt låse/låse op på samme tid, som de andre.

Igår låste den/låste op mindst 30 gange, mens vi kørt 10 km uden at noeg. Imorges var ruden rullet i døren rullet ned UDEN at der havde være nogen i nærheden.

Kender nogen af jer, et sted på nettet, hvor der kan findes diagrammer over f.eks. det elektriske system til en Octavia fra 97? Det er formentlig en kortslutning eller fugt i stikket til centrallås/elrudehejs i døren. Men hvor sidder det?
Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 29-01-04 20:11

Jeg fuldender lige......

Igennem længere tid, har venstre bagdørs cetrallås ikke rigtigt låse/låse op på samme tid, som de andre.

Igår låste den/låste op mindst 30 gange, mens vi kørt 10 km uden at nogen rørte ved lås/rudehejs. Imorges var ruden rullet i døren rullet ned UDEN at der havde være nogen i nærheden.

Kender nogen af jer, et sted på nettet, hvor der kan findes diagrammer over f.eks. det elektriske system til en Octavia fra 97? Det er formentlig en kortslutning eller fugt i stikket til centrallås/elrudehejs i døren. Men hvor sidder det?
Jeannie

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-01-04 20:18

Hej
Jeg tror ikke du behøver at lede så længe...
Jeg tror ledningerne er i klemme et eller andet sted måske ved hængslet.
Der må være gnavet hul et sted. Begrundelse er at fugt ikke kan trække den store strøm der skal til at drive ruden op og ned.
Da der samtidig er fejl på centrallåsen i samme dør er det nærliggende at tro at fejlen er i lednings pølsen ud til døren.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-01-04 20:56

Jeg tror også på led.fejl i overgangen ved døren. Ellers kan det kun være styreendheden

Kommentar
Fra : 9881

Dato : 30-01-04 18:23

hej jeannie det nemmeste for dig er at henvende dig på et værksted som kan læse fejlkoder ud,dørlåsene på octaviaen er styret fra en styreboks som lægger alle fejl i fejlkodelageret,det kunne lyde som om styreenheden i v.fordør driller men som skrevet fejlen vil være lagret elektrisk og det er altså nemmest at løse problemet sådan,systemet hedder iøvrigt CAN-Bus styring og er en kende besværligt at rode med selv så vil du undgå flere problemer er du nok nødt til at bide i det sure æble og køre på værksted,ikke nødvendigvis et skoda værksted men som skrevet et som kan læse fejlkoder ud det kan de fleste værksteder idag.

Kommentar
Fra : seatlars

Dato : 01-02-04 00:57

Der er fugt i højre el. venstre forr. dørlåse som aktiverer komfortoplukningen af dine elruder, eller har du en eftermont. fjernbetjening (Cobra?) monteret? De kan i visse tilfælde give samme problemer.

Kør din bil på autoriseret værksted og få konstateret hvilken side det er galt med. CAN-bus er ikke for amatører.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 12-03-04 19:24

Det viste sig, at kontakten var "brændt af", så nu kan vi købe en nu til over 3000 kr !!!!! Og det var ikke nødvendigt med et autorisreret værksted, for at fastslå det.

Point til den, som kan skaffe en adresse i Tyskland eller Sverige, som forhandler brugte reservedele (som f.eks. en brugt kontakt)

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : geu

Dato : 12-03-04 19:46

Det burde jo ikke være nødvendig og tage til udlandet. Der er nok en her på listen som har en. http://www.bilordning.dk/liste.asp

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 13-03-04 08:56

Indtil videre er der ingen biler (af vores årgang og model), som er totalskadet i DK(bortset fra en, som totaludbrændte). Derfor leder vi efter den i udlandet.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 13-03-04 18:38

Tørring Autolager Aps 75801944.
Dansk-Tysk Autolager 75816600.

Du skulle lige prøve og ringe til dem her.

Annuller spørgsmålet
Fra : jkrjk2

Dato : 08-01-06 23:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål