/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min bærbar genstarte uden grund:
Fra : mgt09
Vist : 663 gange
50 point
Dato : 29-01-04 19:34

Min bærbar genstarte uden grund:
Når jeg f.eks. ser DVD film på den, eller spiller på den genstarter den uden grund...
Har tjekket den for virus og der ingen virus..
Desuden har jeg prøvet at geninstallere men når man så boot''er'' (ved ikke hvordan det staves) op med cd, så genstarter den igen ca. 2 minutter inde i installationen.
Så længe jeg bare surfer på nettet sker der intet, men så snart jeg som tidl. sagt ser DVD eller spiller genstarter efter ca. 5 minutter.

Kan det være mit cd-rom drev den er gal med?? Tror det bare ikke fordi jeg har prøvet at hente en No-cd til et af mine spil, og den genstarter stadig efter ca. 5 min. (sorry hvis det ulovligt, men måtte prøve at se om det var problemet, hvilket det så ikke var, så har slettet den igen )
Håber i forstår mit spørgsmål??

Håber i kan hjælpe?

Ps.
For resten så der kode på i mine bios indstillinger (tror det hedder bios, men i hvert fald der hvor man kan trygge F2 under opstart og komme ind i BIOS eller hvad det nu hedder??)
Hvordan nulstiller man evt. den, da jeg ikke ved hvad koden er??

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 29-01-04 19:45

Hvilken bærbar er det (mærke og model). Det lyder som om dit CD-drev er defekt, fordi hver gang der kommer kald til det, sender det et fejlsignal til bundkortet, og så genstarter computeren. Hvis drevet kan tages ud (fysisk), så prøv det og se om du så har problemmer. Hvis dit spil med No-cd stadig genstarter computeren (uden at drevet er isat), kan det i stedet være en defekt RAM-blok.

Kommentar
Fra : mgt09

Dato : 29-01-04 19:48

det er medion
2,60 Ghz
512 MB

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-04 21:08

Jeg har set samme problem på en Medion Notebook for ganske nylig.
Den første fejl jeg fandt var at der slet ikke var mulighed for justering af strømstyring hvilket jeg løste med en geninstallation. Det hjalp noget, men den kunne stadig finde på at genstarte uden varsel så jeg forestiller mig at det enten er overophedning af CPU eller dårlige forbindelser i bundkortet, RAM, batteri ja der er flere muligheder, men da skidtet var 8 dg. gammel blev vi enige om at smide maskinen i hovedet på butikken, men da jeg spugte til maskinen et par dage senere fik jeg at vide at nu kørte den perfekt så jeg tror stadig at det kan være et forbindelsesproblem og de billige notebooks er ikke særligt stabile i kabinettet så det er da ikke usandsynligt. Personligt vil jeg ikke eje sådannoget ustabilt skidt, billig eller ej.
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-04 21:11

Hvis du ikke selv har sat kode i maskinen skal du henvende dig til forhandleren. Det lyder til at være samme model som jeg havde fat i, men der var nu ikke kode på BIOS.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-01-04 22:05

En rigtig god mulighed er at det er biosen der har omstillet sig, da den vil beskytte sig selv og prossesoren.
Prossesoren stiger lidt i temperatur (måske ikke særlig høj), og da maxtemperaturen er sat for lav, lukker maskinen ned. Det samme kan ske hvis spændingen står forkert.
Du skal aldrig bruge password i din bios, der skal du slet ikke ind. Men hvis du har brugt et, kan du muligvis omgås den ved at set to defalt, eller tage knapbatteriet ud i 3 minutter. Hvis du kan ændre indstillinger der får virkning, så er alt ok. Men ellers må du se dit bundkorts manual, for hvordan du: Clear CMOS Data
Men tilbage til problemet: Gå i bios se hvad beskyttelsestemperaturen er sat til, hvis den står til 45-55 grader så stil den op til feks. 60 eller 65 grader. Tryk save and exit og se om det ikke løste problemet, ellers tjek:
Bios setup>frequency/voltage control>CPU Voltage Setting sæt den til hvad den selv foreslår. Tryk save and exit
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-04 09:32

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : mgt09

Dato : 22-05-04 22:12

Tak for svaret BjarneD.

FIk lige af vide, jeg sku acceptere et af svarene, da jeg ikke har været på her i lang tid, har jeg først fået gjort det i skrivende stund..!