/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
motorcykel import
Fra : carsten400
Vist : 852 gange
50 point
Dato : 29-01-04 18:21

Hej allesammen. Jeg har bestemt mig for at importere en motorcykel fra tyskland i det kommende forår. Derfor vil jeg blot høre om andres erfaringer og gode tips. Det drejer sig om en R6 eller Zx6r. på forhånd mange tak! -carsten...

Kommentar
Fra : magic01

Dato : 29-01-04 20:06

Hej Carsten. Jeg har prøvet øvelsen 2 gange. Det er min umiddelbare mening, at du skal finde din "kværn" hos en forhandler. Dermed ikke sagt, at du ikke kan finde den rigtige hos en privet, men du står lidt bedre juridisk, hvis det er en forhandler. Endvidere kan du inden du beslutter dig gå ind på Told & Skat's hjemmeside og se hvad afgiften ca. vil være for den type motorxukel du vælger.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 29-01-04 21:41

du kan også købe et vrag af en cykel herhjemme (skal ha brugbar) dansk stel....

så tag turen til tyskland og køb en der er i tip top stand og bare flytte alle delene over på den (danske) cykel

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 30-01-04 00:53

jeg har to gamle suzuki gt500 til salg for 5000 hvis det er :D

Kommentar
Fra : carsten400

Dato : 30-01-04 12:48

hej!
jeg har osse bestemt mig for en forhandlercykel, så er man vel osse ude af problematikken med restgæld osv... hvad ga du for dine cykler og hvad blev afgiften??? for der er vel mulighed for at gøre en go handel??? Jeg regner nu med at jeg vil vente 1-2år med at betale afgiften, for ellers bare at køre lidt på prøveplader, og samtidig spare lidt afgift op....

Kommentar
Fra : magic01

Dato : 31-01-04 20:01

Hej

Jeg har dem begge endnu, men skal af med den første, en Kawa VN 750. Det er en årg. 88 med 63 tkm. Den kostede i 2003 30.000,- DKK i afgift. Handelsprisen i DK ligger mellem 45 - 60.000,- DKK. Den anden jeg har er en Kawa GTR 1000. Den har jeg ikke betalt afgift af endnu, men jeg regner med omkring 40-45.000,- DKK. Jeg har givet 20.000,- for den (et godt fund). Det er en årg. 94 med 19.000 km. Handelspris i DK er mellem 80-110.000,- DKK afhængig af alder og km. Som du kan se kan det godt betale sig.

Kommentar
Fra : Rikkechristiansen

Dato : 07-02-04 19:34

hejsa alle sammen

jeg skal lige hører om der er nogen af jer der ved hvor og hvordan man får fat i en tysk prøve plade , mig og min bedre halvdel står og skal bruge to stk.... men det danske politi kan ikke svare os på hvordan vi får en udenlandsk nummerplade.....det er faktisk meget flot de ikke ved det , men jeg håbede lidt at der så var en af jer herinde der måske vidste det , og hvilke oplysninger man skal have med , for jeg skal vel have prøvepladen med ned inden jeg i det hele taget må begynde at kører den hjemover

Rikke

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 11-02-04 16:40

Jeg hentede en hel XS750 i tyskland for at få motoren til min gamle maskine, den fant jeg via www.mobile.de, det er en fantastisk side med rigtig mange maskiner.

Du kan på www.cbmma.net/michael se bileder af maskinen og hvorledes vi transporterede den hjem.

Vedrørende restgæld og prøveplader... så søg på google

http://groups.google.com/groups?group=dk.fritid.motorcykel

Der er mange erfaringer at finde.

(man kan faktisk køre til grænsen på tyske prøveplader og så skifte til danske prøveplader der, hvis man har gjort forarbejdet ordenligt)

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 14-02-04 19:11

Hejsa Carsten.

Jeg har haft effaringen sammen med mekaniker crewet et par gange..
Nu er der jo lige et par år til jeg må køre LOVLIGT mc, men har været med de andre mekaniker, i sverige og tyskland et par gange.. !

Vi er kommet frem til den løsning det sagtens kan betale sig med MC import! Hvis man kender nogle tricks kan det hurtigt blive billigt til vuderingen, hos told&skat, 2 gange har jeg været med og hente en Yamaha R6.
Da min kollega, kører motorcykel race, med R6 og R1, havde vi jo nogle slidte kåber liggene, så da vi skulle til vudering i DK med maskinen, satte vi de ridsede og slidte kåber på. Så pillede vi speedometeret af, og sendte det til en forretning i århus, som kunne stille KM tælleren tilbage, da den jo er digital :(
Men det endte med vi sparet 16500 Kr. på at hente den i tyskland!
Det er op til dig, hvor mange penge du har, men vi mener at det er gode penge at spare!
MVH
Thomas
www.scooterworld.tk

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 14-02-04 19:12

P.S
de tricks, navnligt med speedo tælleren, skal man ikke snakke for højt om