/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
priser på xp home og home ?
Fra : return
Vist : 385 gange
10 point
Dato : 29-01-04 16:59

hej vil lige høre om det kan være sandt at xp pro kun koster små 1500 kr og at home
koster små 1000 ?

er det så fulde vesioner ,for skal ud og købe en men ved bare ikke hvad jeg skal vælge
og hvad er forskellen på dem ?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 29-01-04 17:07

Prøv at se hos www.zitech.dk Home incl mus 795 pro incl mus 1295

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 29-01-04 17:09

den forskel jeg lige kan se er af pro den understøtter netværk på en mere pro måde, ellers skulle de være idenstiske

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-04 17:20

Hvis dit behov er til en hjemmekomputer skal du vælge HOME versionen.
Til privatbrug er der praktiskt talt ingen forskel.

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 29-01-04 17:25

Du skal være opmærksom på. at ovennævnte fra Zitech er OEM-versioner jvf. nedenfor:

"Dette produkt kan sælges så billigt fordi Microsofts licensregler tillader at man køber et OEM software produkt sammen med bestemte typer af hardware.

OEM står for "Original Equipment Manufacturer". OEM produkter må ifølge producentens regler kun købes i forbindelse med køb af ny PC eller bestemte typer hardware, og må kun bruges på den PC hvor de først installeres."

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-01-04 17:36
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 22:26
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 22:29

Søgningen gav...

Citat
Microsoft Pc / Microsoft Windows XP 499 kr.
Microsoft Pc / Microsoft Windows XP Professional 304 kr.
Microsoft Pc / Microsoft Windows XP Professional 596 kr.
Microsoft Pc / Microsoft Windows XP Professional 279 kr.

Accepteret svar
Fra : mayday

Modtaget 10 point
Dato : 29-01-04 23:30

Søgning samme sted gav:
Microsoft MS Windows XP Home Edition w/SP1 (Komplet pakke) OEM / 1 bruger / Pc 2,160 kr.
Microsoft MS Windows XP Home Edition w/SP1 (Komplet pakke) OEM / 1 bruger / Pc 844 kr.
Microsoft MS Windows XP Home Edition w/SP1 (Komplet pakke) OEM / 1 bruger / Pc 2,309 kr.
Microsoft MS Windows XP Home Edition w/SP1a (Komplet pakke) OEM / 1 bruger / Pc 865 kr.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 23:32

Upss! Mayday har ret... min søgning er på dokumentationer, men søgesiden er go' nok

Kommentar
Fra : return

Dato : 30-01-04 09:21

hvad er så forskellen på en OEM pakke og den til fuld pris ?

er det precis det samme indhold der er på en OEM pakke som er på den man køber
når man ikke køber pc udstyr samtidigt altså den dyre version?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-01-04 09:31

Det er det samme OEM = Original Equipment Manufacturer
Det er bare et udtryk for / garanti for at det er Microsoft

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-02-04 09:06

En ting, du skal være opmærksom på med OEM versioner af Windows er, at det ikke er tilladt at flytte sin Windows fra én PC til en anden. Dvs. at når man først har installeret den på en PC er den ikke gyldig at anvende på en eventuel ny PC, man køber.
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/howtobuy/default.asp
og tilbyd her:
http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/goodWinXPOffers.asp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-02-04 09:20

Og lidt billigere,har lige købt XP-pro til min ny byggede pc>

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/produktUgroup1.asp?para='OS'

http://www.midtdata.dk/index.html
Manse9933

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 18:09

Hvad med at lukke dit spørgsmål (ditto slukke lyset på toilettet, når du er færdig)?
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Kommentar
Fra : return

Dato : 10-02-04 20:09

til clan skal du da på det lille husa ggg

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 12-02-04 15:27

Tak for svaret mayday.