/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvilken Firewall er bedst??
Fra : Befan
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 29-01-04 16:49

hey...
hvilken af disse firewalls synes i/du er bedst???

Kerio Firewall
eller
Agnitum Outpost Firewall

Befan

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-01-04 16:53

Sygate syntes jeg, hvis det er freeware vi snakker om.

Ellers danske bitguard.

Læst meget mere her http://www.arlet.dk/firewalls.htm

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-01-04 17:00

Den man brugte på Nordsømuseet i Hirtshals var ikke helt sikker !
/ PG

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-01-04 18:30
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-04 19:27

Af de to nævnte kender jeg kun Outpost, men den er da også udmærket, men jeg syntes ikke at de test der bliver lavet altid er helt pålidelige. Norton ligger gennemgående pænere end den kan leve op til i min virkelighed. Mange af dem jeg har måtte hjælpe af med virus har kørt med Norton og min tidligere arbejdsplads har lige sendt en virus til mig som Norman fangede og de kører Norton netværk og Norton klient, men selvfølgelig findes der da også nogen de rhar gode erfaringer og derfor skal man nok måle det i forhold til ens eget behov og vaner.
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-01-04 19:33

Ifølge denne test http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/skema/
så er Agnitium Outpost bedre end både Kerio og Sygate.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 29-01-04 19:41

På hospitaler, institutioner og plejehjem klarer de sig med denne
http://www.hjernet.dk/index.asp?Id=515

Frida...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-01-04 20:32

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 21:11

Nåhhh! Der sidder nok et par stykker og rykker i snoren til klaphatten
Der er vist ingen som kan give et entydigt svar. Det er som med forsikringer, antivirusprogrammer osv. Den ene uge er "A" bedst og næste uge er "B" bedst... men Bitguard er da et godt bud http://www.tryus.dk/bitguard.asp
Eksmplet fra Frida virker med garanti også... alt efter hvad der er "fire"
Ellers kan et uges kursus på http://www.esbjergbrandskole.dk/ også hjælpe
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 21:14

NB: Må squ' lave en skriftlig klage til Logitech... mit nye tastatur kan ikke stave

NNBB:

Citat
Vistde du dtete?:

Iøfgle en uerndsøeglse på Cmabrigde Uinvertisy, bteyedr det ikke noegt
i hivklen rkækefløge bgotsavrene såtr i et ord, det esente
vgitgie er at det frøtse og sdiste bgosatv i odret er på de rtete
padlser. Rseten kan linge vloaypk, men du vil satdig vræe i snatd til
at lsæe det. Det er frodi den mnenesekilge hejrne ikke lesær hevr
bgotsav, men odret som en hleehd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-04 21:17

der er nok noget om det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 21:23

Jeg er pokker ta' mig ikke til at stoppe i dag
Kig evt. på dette link http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/skema/

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-04 21:29

oggggg sidst men ikke mindst (og så skal jeg nok stoppe)
* http://www.fi.dk/test/computerudstyr/Internetsikkerhed/
* http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=7081
* http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/artikel/
man kan drukne i tests på nettet, så igen tilbage til den ene uge er det "A" og næste uge er det "B"

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 29-01-04 21:32

jeg holder også på Sygate. jeg har brugt den i de 2 år hvor jeg havde min bærbar med på teknisk skole..

og jeg mener virkelig at det er en test.. hvis folk finder ud af at der sidder en privat maskine på et skolenet. især hvis det er en IT uddannelse

PS. den Test i henviser til er hvis lidt gammel efterhånden (4. marts 2003)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 21:42

Årstallet spiller ikke den store rolle - den ene uge er det "A" og næste uge er det "B" som er bedst

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 29-01-04 21:47

Der er sgu drøn på dig CLAN Tag noget beroligende min ven. Det afslapper alle de store muskelgrupper - og du vil få en rolig nat.....jeg garanterer

Frida.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 29-01-04 21:52

jeg syntes også at CLAN virker lidt overklokket i dag

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 21:57

Hmmm! Retter mig efter Frida... snupper lige noget "beroligende" på omkring 40% - et eller andet gnidret fjols har gemt det i 12 år... 'så længe holder det ikke i mit barskab

Minder mig om den her med at finde sin indre fred... gpdt nok på udenbysk, men det går nok

Citat
I am passing this on to you because it has definitely worked for me. By following the simple advice I read in an article I have finally found my inner peace....

The article read:
"The way to achieve inner peace is to finish all the things you have started". So I looked around the house to see all the things I started and hadn't finished, and before coming to work this morning I finished off a bottle of bacardi, a bottle of red wine, a bottle of Jack Daniels, a small box of chocolates and 2 litres of stella artois, a ½ can of cider and some cheese.
You have no idea how good I feel....
you may pass this on to those you feel need inner peace

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 29-01-04 22:00

det ska' sgu prøves
syns' det halter lidt med min egen indre ro...

Frida...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-01-04 22:04

Tjah, der er sikkert masser af firewalls, som er meget bedre end de andre,
så længe det modsatte ikke er tilfældet, medmindre det viser sig at være det alligevel,
fordi man har glemt at tage højde for, at det er skudår engang imellem...

Men nu går spørgsmålet altså på, hvilke af flg. to firewalls, der er bedst:
Kerio Firewall eller Agnitum Outpost Firewall.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 22:05

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 29-01-04 22:05

Så holder jeg på A *LOL*

Frida...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 22:11

Nåhhh ja, det var jo Firewalls... for torden og lynild da os'se
Skal man tro på producenten, så er de begge to den bedste i hele verden, intet andet overgår dem (pist! Det ved vi landsbytosser godt ikke passer).
Det må være en smagssag, snup den du syntes bedst om. Personligt har jeg ikke kendskab til dem, men lyt du bare til arlet, så går du ikke helt galt i byen. En anden mulighed er at rette henvendelse i Spywarefris forum, sving ind forbi http://www.spywarefri.dk her er der mange som lever og ånder for diverse tests og jeg skal gi' dig programmer. Alt i alt en MEGET fornuftig side at besøge, når man snakker sikkerhed.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 22:12

Frida... køb hellere også "B" for den er bedst efter på søndag

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 29-01-04 22:14

Oki

Frida

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-01-04 22:31

Hvad skulle vi dog gøre uden alle de "søde" små gule dyr og alle de latterlige slangord ?
/PG

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-01-04 22:34

Guild... Uden? Tjahh, vi ville sikkert få livet til at ligne en grå trist regnvejrsdag

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-01-04 22:44

Det handler vel om at nå frem til en mellemting mellem Tivoli og Vester Fængsel?

Og det gælder sikkert også i valget af firewall.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 29-01-04 23:00

Hey takker for alle kommentarende, selv om det ikke var alle der var lige seriøse, VEL "CLAN" :D
har været inde på jeres forskellige side i henviser til og har faktisk lige fået bektraftet at det nok er Outpost Firewall der er bedst, hvis mna skal stole på den her test:
http://www.fi.dk/test/computerudstyr/Internetsikkerhed/test/?mcms_session_id=&sort1=produkt_type&sort2=samlet_bedoemmelse&sort3=pris&compare=%2Ftest%2Fcomputerudstyr%2FInternetsikkerhed%2Ftest%2F001%2F&compare=%2Ftest%2Fcomputerudstyr%2FInternetsikkerhed%2Ftest%2F006%2F&compare=%2Ftest%2Fcomputerudstyr%2FInternetsikkerhed%2Ftest%2F014%2F&compare=%2Ftest%2Fcomputerudstyr%2FInternetsikkerhed%2Ftest%2F018%2F&showlong=
Godt nok er det en lidt gammel test, fordi der er udviklet en Outpost Firewall version 2... men hva, forholdet er nok ens.. ;)

Takker i hvert i gad i hjælpe mig... men nu ved jeg bare ikke rigtigt hvem der skal ahve æren for den bedste besvarelse!! :)
Ej jeg tror det bliver CLAN der for den, selv om det meste var noget useriøst, kom der alligevel et okay link eller to frem ind i mellem.
Så tillykke.....

MHZ Befan

Godkendelse af svar
Fra : Befan

Dato : 29-01-04 23:01

Tak for svaret CLAN.

Du er bare for sjov/sej. :D

MVH Befan

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 31-01-04 15:34

til Reset
som har skrevet et tip på Den bedste firewall er GRATIS, Kerio Personal Firewall
____________________________________________________________
Jeg syntes lige i skal læse på denne hjemmeside, inden et produkt bliver rost.
http://www.secunia.dk/advisories/10468/

og forøvrigt inden i kaster tips ud, også lige har gjort jer den anstrengelse, at undersøge sagen Selv.
Om det nu også er rigtigt, at tingen, genstanden, programmet nu også opfylder de krav som det efter artiklerne påstår at det gør. Ord er taknemmelige så lav lige research inden i kaster jer over tastaturet. forsat god weekend til alle.
Mvh Bevi54