/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
tandpine !!
Fra : sofla
Vist : 677 gange
75 point
Dato : 29-01-04 15:35

Hej !
Min kæreste har ondt i en visdomstand, den er intakt, men gør ondt helt ind i kæben. Er der nogen der har et godt råd til at dæmpe smerten udover pinex, ipren o.lign.?

Hilsen
Sofla

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-04 15:45

Faktisk er de præparater du nævner de bedste i håndkøb. Din kæreste bør tage paracetamol og iboprofen i kombination.
Vær blot opmærsom på max. dosen (Den står på embalagen).

Lad ham starte med to pinex/panodil og to ipren/iboprofen. Ellers må han gå til tand lægen, hvis din kæreste skal have stærkere midler. Er han først begyndt en behandling hos tandlægen vil din kærestes læge sikkert ikke blande sig i behandlingen, men ellers kan lægen også udskrive stærkere præparater.

Da det kan være en betændelses tilstand vil jeg under alle omstændigheder anbefale din kæreste at gå til tandlæge/læge.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Heart

Dato : 29-01-04 15:46

Der er desværre nok kun en vej, for at få fred, det er at få den fjernet. Jeg tror desværre ikke, der er meget andet der kan hjælpe.

MVH Heart

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-01-04 15:46

Er det noget pludseligt opstået ? eller er pinen tiltaget over en periode ? Er din kæreste "snottet" med i trykken i bihulerne ? og måske en anelse smerte i ørene ?
Hvis ja til dette: Næsedråber "Eliadin", som fåes på apoteket uden recept.
/ PG

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 29-01-04 15:47

Det problem har jeg haft flere gange!

Det absolut bedste er at spise en sodavands is, bide et lille stykke af og "lægge" på tanden!!!!

Det hjælper helt utroligt meget!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-04 15:47

Ps. En god brandert hjælper en stund

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : nsl

Modtaget 85 point
Dato : 29-01-04 16:37

Tag pulvereseret nelikker og smør rundt om smertestedet er altid godt mod tandpine
med venlig hilsen
nsl

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 29-01-04 16:42

Tak for svaret nsl.
Og tak til alle jer andre.
Molekyle - jeg skal hilse og sige at min kæreste synes den med branderten lød tiltalende.

Hilsen sofla

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-04 16:59

sofla -> Dét kan jeg gi' di kæreste ret i

Men men men.... Lov mig nu; hvis smerten er vedvarende i dagevis bør man søge tandlæge/tandlægevagten.

Man skal ikke spøge med tandrods/kæbehule betændelse.

Det døde folk faktisk af, før antibiotika var opdaget !

Go' bedring

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 30-01-04 14:06

Molokyle

Bare rolig..... det blev ikke til nogen brandert.

Det er i bedring. Det hjalp med knust nellike. tak til nsl
hilsen Sofla