/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
EL Diagram Previa
Fra : jesper_m_h
Vist : 951 gange
50 point
Dato : 29-01-04 13:28

Hej der.
jeg har lige købt mig en previa
nu har jeg også købt nye lygter og en alarm.
Diagrammet til alarmen specifisere IKKE previa, så hvad nu
Har nogle et diagram på en 95 Previa og/eller erfaring med montage af elektriske ting i biler (previa)

P.S.
Lad nu være med at foreslå Google / Altavista O.sv.
jeg har også prøvet webferret uden resultat.

Jesper

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-01-04 17:19

Biblioteket eller haynes værkstedsbøger som kan købes her
http://www.danbbs.dk/~bbb/b.htm

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 29-01-04 17:40

Tak jeg prøver at ringe i morgen.
Hvis det giver pote acceptere jeg det som svar

Jesper

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-01-04 09:44

Hvad er det for nogle lygter du har købt?
Godt råd til din Previa, Husk og skifte olie i bagtøjet.

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 30-01-04 11:07

Hej
Jeg har købt 2 stk Hella Ralley 1000 fjern lys, og 2 stk comet 100 tåge, og 1 matrix bremse lys
tågelygterne kommer til at sidde i kofangeren og fjernlygterne oven på

Skifte olie i bagtøjet OK hvordan det og hvilke olie skal jeg bruge. Er der andet jeg skal være obs på.
Det er jo sådan nogle ting der er guld værd at vide

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 30-01-04 11:15

Sådan teil
Leg har lige snakket med BIRGER og han sender en hayens til mig om 10 dage SÅDAN og tak

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-01-04 11:28

Du hejser bagenden op, der sidder en 24 top i bunden af bagtøjet du skruer ud. Og olien render ud, oppe midt på bagenden af bagtøjet sidder der også en 24 du skruer ud. Sæt den nederst i igen med en ny pakning, de org. er af aluminium. Der efter fylder du op til kanten i i hullet i bagenden. ca 1,2L og proppen i. Brug en god gearolie, evt Castrol Syntrax.
Ellers skriv, er Toyota tekniker

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 30-01-04 13:02

Hej geu

Som toyota tekniker kan du sikkert fortælle mig hvordan jeg for min kop holder løs (den der sidder under radioen) den sidder fast men jeg kan rokke med den men ud vli den ikke

jesper

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-01-04 21:45

Hvis jeg ikke husker helt forkert sidder der 2 skruer og holder den, du kan nå dem nede fra... Men er ikke sikker, det er lang tid siden de blev sat i. Men skriv igen og jeg skal se på det.

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 05-02-04 19:22

Har fået den løs og det er IKKE en kop holder ØV ØV ØV

Hvor finder man en kopholder til at erstatte den blindplade der sidder der nu ???

Kommentar
Fra : geu

Dato : 05-02-04 19:32

Når... Så er du på den, de er kun lavet af org. af Toyota.
Ved ikke om du kan få en anden model til og passe men du kan jo prøve. Ved den er dyr men kan ikke huske prisen.

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 08-02-04 18:59

Ok Jeg må ned til min Toyota Pagode og se hvad de kan gøre Og du GEU Tak for hjælpen det er rart at nogle gider at give sig tid til at hjælpe andre.

jeg skal til at montere mine fjern lygter men har lidt bøvel med kofangeren, jeg har købt en Hayens manual men den siger ikke en S... om at der er en STOR jern bjælke under kofangeren ??? ELLER er der. Har du set en previa uden kofanger ???
Hvad skal jeg være obs på når jeg montere mine lygter.

Mvh
Jesper M Hansen

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 50 point
Dato : 08-02-04 22:31

Mener helt sikkert dar er jern bag den...
Du skal være meget obs på du bruger et arb.relæ og der er sikring mellem. Ellers skulle det være lige til, og husk nu og stil dem til og lyse lige ud...
Hvis der er endet skriver du bare.

Godkendelse af svar
Fra : jesper_m_h

Dato : 09-02-04 07:19

Tak for svaret geu.
Rele og sikringer er jeg helt med på og dem har jeg købt, når jeg er fertig ligger jeg lige et på billeder af ægget ud på min hjemme side.

http://groups.msn.com/fastone600