/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
TFT eller LCD
Fra : Befan
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 29-01-04 12:13

Hey...
Jeg ville bare vide hvad der er bedst TFT eller LCD, det er fordi jeg overvejer at købe fladskærm.....
vis i har nogle links til en god fladskærm tager jeg gladligt i mod...

MVH Befan

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-01-04 12:27

Hej Befan

TFT (Thin Film Transistor) er helt klart at foretrække. LCD (Liquid Crystal Display) er meget meget langsommere.

Du skal bestemt tænke dig godt om inden du køber LCD idag.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-01-04 12:41

Jeg ville også fortrække TFT skærme de har en hurtigere opdatering, LCD skærme syntes jeg har et lidt bedre billede kvalitet, men hvis du skal bruge skærmen til at f.eks spille, eller noget der kræver hurtig grafik ville jeg vælge en TFT, da LCD er noget langsommere, og laver sådan nogle trælse steger hvis man bevæger musen hurtigt i et spil.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 29-01-04 13:06

Du bør købe en en TFT skærm. Køb evt en der både kører analog og digital. De nye grafikkort har stort set alle både digital og analog udgang. Jeg har en Acer AL732 der har en responstid på 16 ms, og den er jeg meget tilfreds med.
Men inden du køber skærm, så vær opmærksom på hvilke retur muligheder du har hvis der er pixelsfejl på skærmen. Det er meget forskelligt fra forretning til forretning. Da jeg købte min skærm bad jeg om at få udstillingsmodellen da skærmen var flot og fejlfri. For her havde de nogle regler om pixelsfejl. I Elgiganten har de 30 dages returret på alt uanset om der er fejl, så hvis de har den skærm du gerne vil købe, ville jeg købe den der, så kan du returnere den hvis der er pixelsfejl og få en anden.

bentjuul

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 29-01-04 14:14

AOC LM729 er en fantastisk god skærm, den er knivskarp og har et flot og specielt design. Bedre fladskærm fåes ikke til de penge...

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=LM729

Mvh Brommi

Godkendelse af svar
Fra : Befan

Dato : 29-01-04 16:12

Tak for svaret bentjuul.

MVH BEfan

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-01-04 16:18

Selv tak, og god fornøjelse med dit indkøb

bentjuul