/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
krumtap på cpi
Fra : m.strande
Vist : 329 gange
100 point
Dato : 29-01-04 11:39

kan krumtapen på en cpi holde til at jeg sætter en polini speed control variator på og en anden kobling???

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-04 13:06

Ja det kan den sagtens, men den bliver først hårdt belastet, hvis de helt store tun kommer på.
Hvis den er lovlig, giver det ikke nogen væsentlig størrer topfart at skifte til polini speed control variator på og en anden kobling.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 29-01-04 16:29

jeg har fjernet begrændsningerne, og sådan så den køre 65 nu,,,,

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-01-04 18:22

Det er der ingen problemer i, da den faktisk er født (og har bedre af) at køre uden de begrænsninger. (Varioringe/udstødninger mm)
Her ser du hvordan det gøres på en Hot50:
http://pgo.dondata.dk/Guides/Afmontering_Af_Variator.html
http://pgo.dondata.dk/Guides/Adskille%20Kobling.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 29-01-04 18:41

tak! men jeg ved godt hvordan det skal gøres, jeg skulle bare vide om krumtapen kunne holde til det..

men det lyder det til den kan.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-01-04 19:09

Krumtappen og lejerne kan sagtens holde, i hvert tilfælde de første 40000km, hvis du kører med en fornuftig 2-taktsolie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : C_U

Dato : 01-02-04 21:50

det er noget skidt med de begrænsninger.. og den kører også længere på literen når de er fjernet..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-04 22:12

Velkommen til Kandu Ole, er det ikke din første dag herinde.
Ja de kære begrænsninger
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : C_U

Dato : 02-02-04 18:49

jo, det var det.. hva da??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-02-04 19:32

Ik noget der er bare ikke mange nye der interesserer sig for at løse knallertspørgsmål?
Hva så m.strande, har du fået svar på dit spørgsmål?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : C_U

Dato : 02-02-04 19:55

jeg har selv en scooter.. og jeg synes det er skægt at rode med den..
og hjælpe de andre.. det er ret irriterende når man ikk ved hvad man skal gøre eller hvad der er i vejen..

Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 02-02-04 21:40

JA jeg har fået svar.... taker

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-02-04 22:25

Ok det var da godt m.strande, så skal du lukke spørgsmålet
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-04 09:32

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : m.strande

Dato : 21-05-04 20:37

Tak for svaret pallebhansen.