/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Kunstner søges...
Fra : Hm...
Vist : 589 gange
500 point
Dato : 29-01-04 11:29

Jeg har forgæves søgt at finde navnet på kuntneren der har tegnet dette billede : http://images.amazon.com/images/P/B00000J7OW.01.LZZZZZZZ.jpg

Det stammer fra denne solo-LP med Ian Gillan, tidligere forsanger i Deep Purple : http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00000J7OW/103-3848363-3388664?v=glance

Jeg ved at kunsterens biografi er at læse i '20. Century Voss', som jeg desværre mistede for en del år siden. Han har specialiseret sig naturtro/realistiske tegninger af rumskibe i alle afskygninger. Jeg mener at kunne huske han hed Cris eller Chris Voss, men er ikke sikker. Jeg ville blive utrolig glad, hvis nogen kunne finde noget til mig på nettet.

Jeg skulle spørge fra </MOLOKYLE> (..også mig), men han har 'ødet' næsten alle sine point væk i smalltalk og andet pjat

HM

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 29-01-04 11:42

For nyligt var der en der spurgte om nogenlunde det samme, men hvor jeg netop røg hen på det billede da jeg rodede rundt på hjemmesidenmed mange spændende ting på.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 29-01-04 12:23

Hvis du kan finde bagsiden af coveret,står navnet så ikke der??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-04 12:36

A.C.Rosmon -> Det var nok mig : http://kandu.dk/dk/spg/30335 Jeg er nemlig også Hm...

ofa -> Jeg har ikke nævnte album, men fandt det efter en del tøffen rundt det på Amazon.

For at I ikke skal spilde 40 point, får I hele tråden her :
Citat
Jeg ved godt at 'uhyret' i Alien den 8. passager er efter et forlæg af HR. Giger : http://www.hrgiger.com/ ,
men hvem var det nu der tegnede rumskibet. Så vidt jeg husker var kunstnerens navn Chris Voss, der bla. har udgivet hæftet 20. Century Voss, men jeg har ikke kunne finde noget om kunstneren på nettet. Tager jeg fejl?

Er der nogen der kan være behjælplige med nogle link til denne kunstner ?

</MOLOKYLE>

http://www.geocities.com/Hollywood/Boulevard/2196/alien-2
Aliens. Space: 1999 and Alien were both filmed in Pinewood Studios in Buckinghamshire, England, and models and visual effects for Alien were provided by such people as Brian Johnson, Nick Allder, and Martin Bower, three key contributors to the aesthetic of Space: 1999.

http://freespace.virgin.net/roger.atkin/Building%20a%20better%20alien_2.ht m
With Scott and the actors beavering away on the main sets and Giger busy in his own little workshop, visual effects supervisors Nick Allder and Brian Johnson were working from Ron Cobb's designs creating the models for both the towing spaceraft of the Nostromo and the space shuttle Narcissus
Så svaret må være: Ron Cobb
Ham du tænker på må være Kurt Voss
VH Palle Hansen

Yes yes pallebhansen dette bringer mig dog ikke nærmere designeren/tegneren af Nostromo. Ron Copp har rigtigt nok bygget modellerne, men ikke designet dem. Nej ikke filmmanden Kurt Voss.

Ham jeg tænker på har, som Roger Dean, lavet cover til en LP (et gul/sort stribet rumskib), vist nok med en forsangenger fra Deep Purple. Kan bare ikke lige huske hvem? Han tegner rumskibe og tekniske konstruktioner i stærk realistisk udførsel.

</MOLOKYLE>

Hvad siger du så til:
http://www.martinbowersmodelworld.com/alien%20part%203.htm
48. One of Ron Cobb's original drawings of the nose of Nostromo.
VH Palle Hansen

Læg mærke til navnet matinbowersMODELworld osv.. Det handler om modeltegninger. Ikke om originale kunstneriske forlæg.

Du kan også finde mange originale model arbejdstegninger til selve Alien figuren, men disse er ikke tegnet af HR. Giger.

</MOLOKYLE>

Ja som du kan se står der: One of Ron Cobb's original drawings of the nose of Nostromo.
Altså Martin Bower har det orginale tegning fremstillet af Ron Cobb, så svaret er Ron Cobb
Og som der står øverst på siden: More of photos from Martin's personal collection.
Ham Martin Bower har samlet alt det han kunne skaffe, af billeder og modeller, og har sat et copyright vandmærke på de billeder og tegninger han har på hjemmesiden.
Men du kan jo maile ham: simon@rush261.freeserve.co.uk
VH Palle Hansen

Tjae.. så fandt jeg billedet af rumskibet på Ian Gillan's solo-lp 'Clean Air Turbulence' : http://images.amazon.com/images/P/B00000J7OW.01.LZZZZZZZ.jpg

Det bragte mig bare ikke nærmere kunstnerens navn eller hvor jeg kan se flere af hans tegninger.

</MOLOKYLE>

Venter i spænding

</MOLOKYLE>

Du har skrevet til ham?
VH Palle Hansen

Nope.. Jeg forventer response hér. Siden det er her, jeg har sat cyberpoint på højkant

</MOLOKYLE>

OK, så kom svaret her til aften, og du får det i sin helhed:
Spørgsmålet sendt til MARTIN BOWER d. 24/1

Will you please tell me who draw the first drawings of the starship Nostromo, and can i see it on the net.
Yours: Palle Hansen
Denmark

Hi Palle,
There were no drawings of the actual model design we finally made. The design was made up as we went along based loosely on Ron Cobb's drwing. No definitive drawings therefore exist.Sorry I cannot help you further.

Best wishes
MARTIN BOWER

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.563 / Virus Database: 355 - Release Date: 17/01/2004

VH Palle Hansen

pallebhansen -> Jeg må først takke dig for det arbejde du har lagt i besvarelsen.

Men jeg har stærkt på fornemmelsen at denne Ron Cobb er en, som har samarbejdet eller 'snuppet' (..her skal jeg nok lige passe på at jeg ikke får en injuriesag på nakken ) omtalte design fra kunstneren jeg efterlyser.
Der står nemlig i '20. Century Voss' så vidt jeg husker at denne kunstner's seneste arbejder er lavet i forbindelse med design's af rumskibet og det's interiør i Alien den 8. passager.

Jeg KAN huske forkert, men dét ville ligne mig dårligt

Jeg vil imidlertid oprette et nyt spørgsmål, der kommer til at gå på kuntneren der tegnede rumskibet på Ian Gillan's Solo-LP

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-04 12:59

Nu har jeg skrevet et forslag til amazon.

Nederst på siden om produktinformation har jeg i Amazon's Suggestion Box med flueben ved Product information is missing important details, skrevet :

Citat
It would be nice if there was some details/information about the cover artist. Often record covers are made by famous artists and therefore it would be relevant to add som facts about who they are.

Best regards
Henrik Mortensen
Denmark

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hm...

Dato : 30-01-04 19:05

..nogen højere ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hm...

Dato : 10-02-04 17:47

?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 21:17

Jeg fandt ham selv : http://www.stl-online.net/vanya/fossart/fossvirtual.html

</MOLOKYLE>

...som også er HM !!! (..se i min profil)

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 500 point
Dato : 23-05-04 23:29

spændende inspirerende billeder

Godkendelse af svar
Fra : Hm...

Dato : 24-05-04 15:29

Tak for din interesse A.C.Rosmon.

</MOLOKYLE>