/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opladning af Elu/dewalt uden oplader.
Fra : casper0606
Vist : 1821 gange
50 point
Dato : 29-01-04 10:18

Jeg prøver lige igen..... Jeg har 2 skruemaskiner mærket Elu/Dewalt, Så er det bare det at jeg har mistet batteri opladeren, en ny koster lige så meget som en ny maskine.....

Maskinen er en Elu, som nu hedder dewalt.... Vare nr. BSA 52 type 3, Batteriet er 12.0 v, 2.0 ah og har vare nr EZWA 60.....

Hvordan får jeg nu power på batterierne igen...... jeg har set at hos harald-nyborg har de en oplader til bilbatterier med samme volt og ah. kan sådan en mon bruges, og i så fald hvordan finder jeg mon + og - på batteriet, det står nemlig ikke på.

Hvis der var nogen derude der lå inde med en lader til sådan en maskine ville jeg være meget intereseret i at købe den....

Mvh. Casper

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 29-01-04 10:22

Køb da en ny maskine, så kan du lade begge maskiner op, og du kan hele tiden have mindst en klar til brug altid, og den dag den ene står af, så kan du beholde de bedste stumper.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-04 10:26

Køb en ny tror du alle bare lige hiver en masse kontanter op ?? Sune

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 29-01-04 11:01

Som skrevet har jeg 2 maskiner, så nr 3 ville ikke være den store fordel.....

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-01-04 11:18

Hvis du har en Dewalt, som er noget godt dyrt værktøj, kan de så ikke betale sig at give 400,- for en oplader. ??

Jeg er bange for at du ikke bare kan sætte en trafo til at lade dit batteri op, da moderne batteriladere indeholder forskellige elektroniske systemer.
Nedenstående link er til en Dewalt oplader, som kan lade alle typer Dewalt batterier, samt der er temp kontrol, og laderen stopper selv når dine batt. er opladet.

http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120195&pno=60463&pointer=0

Jeg har kigget i den Blå avis, men der er desværre ikke nogle løse ladere, så det kunne godt se ud som om at du skal til at bide i det sure æble og have 400,-

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 29-01-04 12:01

Hvorfor ikke tage data med fra H nyborg +2 øl i hånden og gå til en elektriker og spørge,det er da klart de hellere vil sælge noget med et fint navn på.Jeg mangl strømforsyning til min bærbare og fik en elektriker til at finde en gl han havde liggende med de samme specifikationer ,men uden IBM logo.50 kr

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-01-04 18:11

bruger du den til erhversbrug??

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 29-01-04 19:13

rotw
Du mener ikke det er den samme strøm der kommer ud???

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 29-01-04 19:45

Nej rotw jeg bruger den ikke til erhverv..... det er også nogle lidt gamle maskiner så jeg vil ikke ofre en bondegård på det....

Det er jo nok den samme strøm ang. volt, men man kan vel godt komme til at overlade et sådant batteri...... en rigtig lader stopper jo nok selv med opladningen......

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-01-04 16:05

nej med så ville jeg købe en ny dewalt evt. fra haralnyborg 12V 2 stk. battarrier 1,3amp med lade 1100kr kan sikkert også bruge til det gamle batterri.
havde det været til erhvervs brug var det nok på tide at invistere i en ny 12/18V dewalt maskine 3,0amp.

Kommentar
Fra : pthomsen02

Dato : 21-11-04 19:20

HEJ CASPER.

DET HAR JEG ! JEG HAR ENDDA 2 AF DEM ! 2 SKRUEMASKINER, OG DET ER DE BEDSTE MASKINER DER ER LAVET. HAR ARVET DEM EFTER MIN FAR DER ER GAMMEL MESTER. HAN HAR BRUGT DEM DAGLIGT I RIGTIG MANGE ÅR, OG NU SKAL JEG ALTSÅ IGANG MED DEM. SOM SAGT HAR JEG NØJAGTIG SAMME MASKINER OG BATTERIER, OG ALTSÅ 2 OPLADERE. MIT PROBLEM ER AT MINE BATTERIER ER FÆRDIGE... LAD HØRE FRA DIG, SÅ FINDER VI PÅ NOGET.

PETER