/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
net send i xp
Fra : pcboy
Vist : 656 gange
128 point
Dato : 29-01-04 07:41

Hej hvorfor virker net send ikke i xp jeg ved det ligger der i er det blevet slået fra eller hvad???
og hvordan får jeg det til at virke???

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 29-01-04 08:49

....
Tjek om messenger er startet i service (Administrative Tools -> service)
Men ellers kan du altid starte den via CMD eller kør
Skriv:
net start messenger

Så skulle din net send "modtager" virke. Men hvis ham du vil sende til har lukket messenger skal han gøre det samme.
Starte servicen.
Skriv hvis det ikke virker...
*men det skulle det helst :D happy messengsing. .....

Hilsen Squanto

By the way hvis den indbyggede messenger ikke virker findes der andre progs som er gode :D

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-01-04 08:52

Net send er automatisk slået til når man starter sin PC
net send navn bla bla bla

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 29-01-04 08:55

ja, men hvis det ikke virker må den ha været slået fra eller hostnavn er forkert ...
Jeg lige om modtager er modtagern osv.. .Ping ping

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-01-04 08:57

Kan han pinge ham?? De kunne også have sat deres netværk forkert op

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 29-01-04 14:20

Hvem ved Zerg...911...må lige høre hvad der sker :D før vi kan forsætte med at hjælpe ham :D

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-01-04 15:01

Nemlig
Han er ikke den hurtigste til at svare tilbage
Jeg daffer her kl. 15:24

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-04 17:09

Kommandoen net send er til lokalnet.
Start>programmer>tilbehør>kommandopromt> du står efter C:\>
skriv >net view< tryk enter
Du kan nu se de computere som er tændt i din arbejdsgruppe på lokalnettet
>net send computernavn "besked"< tryk enter
Emesen.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 29-01-04 17:30

Squanto ->

HVad er det for nogle programmer???

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 30-01-04 08:32

Lasse gå ned i start tryk på kør skriv cmd (så kommer en prompt frem) i den skriver du net send computernavn besked
Så skulle den være klar

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 30-01-04 08:41

Lasse_Madsen > msn og andet....der findes andre lan-chat prog som er lidt lettere og bedre end net send.
Men hvis der ikke må installeres andre ting på havde win98 da det der winpopup...som kunne gemme tidligere bedskeder....men alligevel.....hvorfor ikke bare sætte en webbaseret chat sted op...secret place eller noget....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-04 10:13

netmeeting er indbygget i windows
start>søg>netmeeting>start programmet
Emesen.

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 02-02-04 07:06

Hej jeg har ingen at være på netværk med men det var også til skolen jeg mente jeg tjekker lige det med at skrive net start messenger og så ser jeg om det virker.

Beklager at jeg har været så lang tid om at svare.

Hilsen Pcboy