/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
firewall og antivirus
Fra : gril
Vist : 569 gange
50 point
Dato : 29-01-04 00:22

Hejsa hvad er det bedste firewall og antivirus program har prøvet norton det er ik så godt nogle forslag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-04 00:30

AVG antivirus og XPs firewall
AVG er gratis og XP har du vel.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-01-04 00:47

firewall vil jeg sige at en fysisk er det bedste men software mæssigt ( min egen)
men der er ikke så mange af de frie (gratisk fireewall) tilbage
men et par stykker er der
http://www.homenethelp.com/web/howto/free-firewall.asp
http://www.kerio.com/kpf_download.html
http://www.iopus.com/guides/freefirewalls.htm

men ellers vil jeg personligt sige mcafee både som antivirus og firewall

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-04 01:18

Jeg kan varmt anbefale Norman Antivirus med Firewall. (TDC m.fl. sikkerhedspakke)
Den er nem at anvende, den er så sikker som nogen, og så kan man få support på dansk hurtigt og venligt.
Eneste ulempe er at en total harddiskskanning stjæler meget af maskinens kraft mens det står på, men det gør når maskinen er ledig.
Der er så hyppige opdateringer som udviklingen kræver og masser af mulighed for at nørder kan opsætte firewall efter egne behov.
Den er heller ikke specielt dyr.

Jeg har AVG antivirus fra Grisoft på mine reservemaskiner og den er også rigtigt god og da den kan fås gratis må det jo være billigt. Den er ikke så hyppigt opdateret som Norman, men rimelig.
Som Firewall bruger jeg Outpost sammen med AVG'en. Jeg har tidligere brugt Zonealarm, men jeg syntes den har for mange nykker.
http://www.grisoft.com
http://www.agnitum.com/download/outpostfree.html
Hilsen Bjarne

Accepteret svar
Fra : bigdane_dk

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-04 09:04

Hej,

Jeg har (og er forøvrigt ganske tilfreds med ) McAfee antivirus, og ZoneAlarm som firewall.

BjarneD>> hvad mener du med at ZoneAlarm har nykker?

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 29-01-04 10:08

I stedet for at belaste din computer med en Software FireWall, vil jeg anbefale du anskaffer f.eks. en D-Link 604 router og sætter den imellem din Pc og Internettet. Så er det kun AntiVirus programmet (...jeg kan nu bedst lide Norton Antivirus 2004 ) På routeren er alle porte lukket udefra, så ingen kan komme ind og dit AntiVirus skanner for virus. Så mangler du kun en gang imellem bruge/skanne med Ad-aware for at fjerne Spyware.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-01-04 10:14

Hej gril

Jeg har brugt Norton antivirus og firewall i tre år og
har kun haft gode erfaringer.

Men jeg er vidende om, at på nogle computere vil Norton
simpelthen bare ikke køre ordentligt - uden at nogen
logisk (teknisk) grund hertil kan påvises.

Så som det NÆSTBEDSTE vil jeg som virusscanner foreslå Avast,
og som firewall vil jeg foreslå Sygate.

Og så er de oven i købet gratis begge to.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-04 11:47

->bigdane_dk Jeg mener, at Zonealarm gør ting jeg ikke ønsker,at den skal gøre og at det kræver for meget at tilpasse den.
Da jeg ikke havde prøvet andre firewalls var jeg meget begejstret, men efter at have prøvet andre systemer fandt jeg den for kompliceret. Det er muligt at Zonealarm pro er bedre end den jeg har prøvet.

mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 03-02-04 17:37

Tak for svaret bigdane_dk.