/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst TV signal
Fra : klanger
Vist : 1463 gange
20 point
Dato : 28-01-04 22:46

Da jeg desværre skal trække mange meter kabel for, at få et fjernsyn tilsluttet i et andet rum vil jeg høre om der er nogen der har erfaring med en eller anden form for trådløst signal mellem 2 TV apparater?

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 28-01-04 22:55

Hej Klanger

Det har vi... vi har en trådløs "Trust" i hhv stue og soveværelse og undgår derved at trække kabler ind til soveværelset. De systemer du kan få i dag, er bedre end vores og kan erhverves for ca. 5-600 kr.

Den er ganske nem at betjene og vores kanaler står rigtig fint... det eneste der er lidt irriterende ved vores er, at man ikke kan skifte parabolkanal i soveværelset (kun i stuen), men de fleste stystemer du kan købe i dag, kan også styre kanalskift på recieveren.

Mvh Chamira

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 28-01-04 23:06

du kan også købe en 'powermid' til at relæ'e fjernbetjeningen trådløst rundt. Så kan man endelig nøjes med et soveværelse og ikke andet.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 28-01-04 23:10

Ved ikke lige om linket dur, men der er et trådløst system fra Medion på tilbud i TDC-butikkerne til 349 kr.- Har dog ikke prøvet det, men tror da at det virker! Det skulle være "alt inkl."!
http://shop.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/DisplayProductInformation-Start;sid=CsE11Epyeds1ygpqJeL1fIxcXZpkj3M_QAA=?ProductID=D6ysHgt2W_kAAADsxzY6T7ic&CatalogCategoryID=_rgKamlDytwAAADl0nHaCa%2e0

Mvh. Andreas Kaup

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 28-01-04 23:11

Det dur Altså linket!
Held & lykke med projektet!
/Akaup

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 20 point
Dato : 29-01-04 07:07

Nu ved jeg ikke hvad det er du vil, men man plejer ikke at forbinde 2 tv apparater med hinanden!! Hvilket signal er det du vil have ind i det andet rum??? Signalet fra videoen, DVD'en, parabolen eller det der kommer fra (fælles)antennen????
Signalet fra de første 3 nævnte er ikke noget problem, men det ikke (mig bekendt) at overføre signalet fra fællesantennen (RF signal).

MVH

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 29-01-04 11:26

Tak for svaret viskinge.

Kommentar
Fra : vindinge

Dato : 24-02-04 13:42

Er det ikke muligt at dele signalet fra f.eks. kabel tv?

Kommentar
Fra : nhhansen

Dato : 01-04-04 11:13

Jeg vil godt følge op på det er, for jeg er i samme situation.

Jeg ønsker således at gøre det muligt for et TV på 1. sal at kunne vælge mellem de samme kanaler som det i stueetagen, og er IKKE meget for at skulle trække kabler derop.

Derfor: Er der et system/produkt, som kan give adgang til det fulde TV udbud fra ET stik til flere apparater i forskellige rum?

Jeg vil gerne have henvisninger til producenter og evt. forhandlere.