/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Dagmar Octavia Andersen
Fra : bblue
Vist : 611 gange
20 point
Dato : 28-01-04 20:06

Er der nogen der kender til min mormor , Dagmar Octavia Andersen , død på Ålborg Kommunehospital, 19 Januar
1937. Jeg mener hun er født i sorø området, og at hendes far ( min oldefar ) var skomager .Hun blev gift med min morfar, som var fra nordjylland, og hed Ejnar Thorvald Jensen. De var bosat i Ålborg området, og havde 7 børn, hvoraf een, en dreng døde som barn
venlig hilsen Bblue

Kommentar
Fra : bblue

Dato : 28-01-04 20:09

Jeg ville blive meget glad for at høre om nogen kunne hjælpe mig. Er næsten lige begyndt, at prøve at finde mine rødder, og jeg syntes altså ikke det er nemt
venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 30 point
Dato : 28-01-04 20:14

Har du slet inge viden om evt. oldeforældres navn?
Ved du hvor de boede i Ålborg, kan du finde dem i Filketælling 1930 som kan ses på rigsarkivet, herved kan du få flere oplysninger om hvor de kommer fra og så komme videre af den vej.
Hvis du ved hvilket sogn deres børn er født kan du prøve at konatkte den pågældende kordegn og spørge om oplysninger.

Lis

Godkendelse af svar
Fra : bblue

Dato : 28-01-04 20:44

Tak for svaret LisBJensen.
hej, og tak for svar. nej, jeg har ingen viden om dette. har prøvet at ringe til x-antal sogne i nordjylland, men har endnu ikke ramt rigtigt. tænkte at min sommerferie må gå til rigsarkivet, måske jeg kan søge der....
ved ikke lige om det er den rette indfaldsvinkel. men ellers tak for respons
venlig hilsen

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 28-01-04 21:02

Hej Bblue.

Jeg tror det er et ret godt sted at starte med folketællingerne på Rigsarkivet.
Når du har de oplysninger vil der være mange flere ting som du måske lige kan finde når du nu er derinde. Det kunne jo være smart at finde dem tilbage i 1921 - 1916 - 1911 - 1901 når du nu er der.
For at finde dem i Ålborg skal du helst vide hvilken gade de boede i, det må du kunne få oplyst via lokalarkivet deroppe ved hjælp af et opslag i vejviseren.

Rigtig god jagt.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : bblue

Dato : 28-01-04 21:37

tak skal du have. det er pænt af dig, at tage dig tiden til at hjælpe. jeg prøver nok i min ferie...
venlig hilsen