/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Menu/Drinks Kort ?
Fra : gandimand
Vist : 4335 gange
200 point
Dato : 28-01-04 18:43

Hej med jer (her er lidt nemme points at hente)

Sidder og skal igang med at lave et menu/drinks kort, og ville gerne hører jer om hvilket program man kunne bruge til den slags arbejde ?

Ps: ved godt man kan bruge næsten alle programmer men der må værer nogle som er bedre egnet end andre ; )

Hilsen
GanDiMand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 18:50

Hvis du har office har du også publisher (fint til den slags ting)
Hvis du har Works kan det også bruges.
Ellers er der en mængde tegneprogrammer der har templates til den slags ting.
Ellers har du garanteret Word - den kan også klare det

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 28-01-04 18:59

Jeg har selv altid brugt Publisher til den slags opgaver! Det kan gøres i mange andre - men Publisher er nem!
KH Karsten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 19:02

Nemlig.
Og er det kun små kort som visitkort, så får du skrevet 10-12 ud af gangen.

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 28-01-04 19:22

Hej Gandimand

Hvilke programmer har du? Hvad er det, du skal lave kort til - noget stort og fint, eller til en lille privat fest.

U_J

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 28-01-04 19:27

hej U_J

Jeg ligger inde officepakken 2004, og photoshop 7 ,men har adgang til fler adobe programmer. Det skal værer menu/drinks kort til en ny opstartet bar, så det skal ihvertfald værer stort og flot : ) , regner med at logoet skal ligge i baggrunden på kortet men ellers har jeg ikke lige haft tid til at tænke så meget over layoutet endnu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 19:42

Hvis du har officepakker er publisher da et absolut oplagt emne.
Hvis du trykker i A4 og bukker dem til A5 og derefter laminerer dem bliver resultatet da så professionelt som overhovedet muligt.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-01-04 21:48

MS Publisher
Adobe InDesign (har indbygget skabeloner til det)
Adobe Pagemaker (har indbygget skabeloner til det)

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-04 21:50

ville selv benytte Adobe PageMaker, da jeg er mest fortrolig med dette (har afinstalleret Publisher, da det har for få muligheder og ikke er særlig egnet hvis materialet skal afleveres til bogtrykker)

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 28-01-04 22:30

Mange tak for svarene endtil vidre ,lader lige ? stå åben til imorgen

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 29-01-04 07:51

Publisher er nemt at arbejde med og du får ingen problemer med at tingene flytter sig under vejs som f.eks. i word. Du skal selvfølgelig selv fastlægge format og den måde du vil folde dit papir på, og selv lægge tekstfelter, billedfelter og lignende ind, men så ligger det der også. Har du først lært programmet rigtigt godt at kende, er det let at starte med et tomt stykke papir.

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 29-01-04 08:46

Når du har flere forskellige typer programmer at vælge i mellem synes jeg, du skal bruge det, du selv er mest fortrolig med (men have in mente som catbody nævner: publisher/word/works er ikke så populære på trykkerierne). Photoshop er god til billedbehandling, men jeg synes ikke du skal bruge det til at sætte din kort op i. Indesign har mange smarte funktioner, men som sagt vælg et program du kender godt.

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 30-01-04 15:30

Tak for svaret catbody. Jeg har valgt pagemaker,, ; )