/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
mikroovn
Fra : snusi
Vist : 13661 gange
100 point
Dato : 28-01-04 17:52

Hej.

Kan det lade sig gøre at koge pasta i mikroovnen? Har hørt om en riskoger til mikroovn, den skulle også kunne bruges til at koge pasta i.

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 28-01-04 17:57

Yes Alt kan da koge i microovn

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-01-04 18:24

Bare ikke æg....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 18:37

Eller kokusnødder

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-01-04 19:31

hej
kokus nødder har jeg aldrig prøvet
men jeg mener der findes nogle af metal (har selv set dem ved gl. nabo ) men om de findes mere
ved jeg ikke jeg syntes ikke æggene så indbydende ud ligesom det sovs der var gen varmet
men ellers mener jeg at alt kan laves i en micro.især hvis i har både varm luft samt grill
har selv pråvet
på tænker snart flæskesteg

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-01-04 19:34

sorry sorry
det er nogle bægre æggene skal ligges i
metal æg!!!
jeg fjols

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 19:38

Far jeg kan ikke få hul på kokusnødden....
Jo den er god - En kokusnød vil eksplodere ligesom en håndgranat. Har set forsøget.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 28-01-04 19:56

men svigermor, jo den er go´, hvis ikke det var fordi ovnen var så lille.
Så kære svigermor så tab dig for h.......

Nå, men kan man så koge pasta i en mikroovn, jeg er sulten.

2243 / claus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 20:27

Pasta skal i kogende vand, og røres lidt..............så kog noget vand.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-01-04 21:26

Man må ikke putte ting af metal ind i en mikrobølgeovn !

Så de der æggedimser til æggekobning er 100% sikkert ikke af metal.

PS - iøvrigt ikke nogen god ide at:
1) Smelte chokolade direkte i en plasticbøtte i mikrobølgeoven => smelte stort hul i bunden => smeltet/kokset chokolade ud over det hele inkl. mig selv, samt et par brændte fingre....

2) Smelte margarine for fuld effekt => ret klistret inderside af mikrobølgeovnen...æv

mvh. Berpox

Accepteret svar
Fra : bornholmkt

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-04 22:04

hej snusi
selvfølgelig kan du koge pasta i mikroovn. Tag en skål og fyld den ca. 3/4 op med vand. Størrelsen afhænger af den mængde pasta du skal have lavet. Bring den i kog. Det tager ca. 5-6 min. ved en effekt på 500-600W. Når vandet koger putter du pastaen i og koger den ved samme effekt 8-9 minutter alt efter hvor al dente du ønsker den. Når den er færdig hælder du vandet fra og omrører med det samme. Så tidsmæssigt sparer du intet frem for at koge pastaen i en gryde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 22:15

Den med metal og microbølgeovne holder ikke.
Du kan godt putte metal i ovnen, problemet er bare at microbølgerne bliver tilbagekastet og derved mister du effekten.
Hvis du har smeltet en plasticbøtte er det fordi den ikke er beregnet til micro.
Det samme gælder f.eks. de bakker du får kød i fra køledisken.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 22:16

Tilbagekastet = opslugt

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 28-01-04 22:38

en lille indskydelse den med metal i mikroovn, er nok ikke vildt sundt for mikrohovedet....

-> bornholmkt jeg kogte mine på komfuret, kunne ikke vente...

2243 / claus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 22:43

Hvem snakkede om sundt - det var vel om det kunne lade sig gøre.
Kokusnødden er heller ikke sundt for ovnen - lågen ryger af.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 28-01-04 22:55

svaret er vel også kommet fra bornholmkt--

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 29-01-04 16:53

Tak for svaret bornholmkt.

Det var egentlig heller ikke tid jeg ville spare, men det irriterer mig når det koger over på komfuret, og det håbede jeg kunne undgås i mikroovnen. Jeg har tre teenager som ofte spiser pasta .

Til alle I andre som har "svaret". Jeg synes egentlig mit spørgsmål forsvandt i kokosnødder/æg, men det er da rart at der er nogen der forstår at svare på de spørgsmål der bliver stillet.

Mvh
Snusi