/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Hvor meget vejer en Guitar streng ?
Fra : Krassus
Vist : 1140 gange
88 point
Dato : 28-01-04 17:42

Hej gutter nogen der kan give mig et link eller fortælle mig hvor meget A,D,G og E' strengene vejer ?? jeg skal bruge det til et fys projekt.....

Link gerne

Kræsser

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-01-04 17:58

>Krassus.

Det hedder da bare en G-streng.. Lidt uromantisk og koldt at kalde det for "et fysisk projekt". I øvrigt burde en G-streng ikke påvirke vægten synligt

Ram

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-04 17:58

--------Den eneste streng, der måske har lidt med sexualitet at gøre, er G-strengen... Hvad størrelse??---

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-04 18:00

Seriøsitet, Ram!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-01-04 18:02

Som Birgitta skriver - kommer det helt an på størrelsen
Skal G-strengen af/på/vaskes eller lign. kan det da godt omtales som et fysisk projekt..

Frida...

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 28-01-04 18:07

Hvis det er en knækket g-string, skal den jo først stemmes, og så kan den veje fra alt (0... 18 år)

2243 / claus

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-01-04 18:09

>Frida.

Ja okay - Størrelsen... Hvis den har samme størrelse som en "Genua Fog" så er det klart at vægten er synlig, men den model den så tilhører, har jo så osse en udstrækning der stemmer overens med dette forsejl.

Vask må jo så foregå på et industrielt dampvaskeri

Har du sovet godt???

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-01-04 18:14

Ram for pokker*GG* man vasker altså
dyrt undertøj med blonder i hånden

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-01-04 18:23

>Frida.

Sgu da ikke i den størrelse - Blonderne alene er på størrelse med juleudsmykningen i en middelstor jysk provinsby....

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-01-04 18:28

Nåå ja det havde jeg sgu ikke lige tænkt på
Måske man så skal overveje, at binde undertøjet fast til bilen ved næste bilvask

Frida...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-04 18:40

->krassus
Puuha-- hvor er de uartige
Men du må jo nok en tur ned til den nærmeste forhandler, der er nok ikke mange der lige har målt strengenes vægt

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-04 18:43

Ps. du burde jo nok ha' sat spørgsmålet under musik

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-01-04 18:43

>dabj

Åhhh ja - det ser jeg nu - det er jo noget med musik, - så det kan være at"krassus" lige skal flytte sit sp. over i musik

Ram

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-04 18:46

->ram2
Mon ikke du havde set det

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 28-01-04 18:50

hmmm nogen seriøse svar ?? jeg ville blive lige så glad hvis der var nogen der kunne fortælle mig hvor mange NEWTON en guitar blev belastet med når den er spændt korrekt

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-04 18:58

->krassus
Først vægt og nu belastning, gå dog ned til den musikforhandler og spørg, eller stil spørgsmålet under katagorien musik.
Det har ligesom ikke rigtigt noget med sexualitet at gøre, desuden var mit første svar seriøst.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-01-04 19:06

Det var mit første svar osse

Frida...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-04 19:10

->frida
Undskyld---meennn den kunne sgu da misforstås

dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-04 19:12

UPS, ved nærmere eftersyn--det kunne min også

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-01-04 19:16

>Dabj.

Æuvvv - det var mit svar da osse - Jeg kunne bare ikke svare konkret på spørgsmålet på grund af de lidt mystiske oplysninger...

Ram

Kommentar
Fra : tinaforever

Dato : 29-01-04 15:29

Hej skal lige bruge et par oplysninger: er det western, spanske eller elspade strenge, det handler om

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 29-01-04 16:24

det er western er jeg ret sikker på, wow syret hvis du kan finde ud af det redder du mit liiv =) gir lige nogen xtra points =)

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 29-01-04 16:42

0,02 Gr pr centimeter uden blonder
nsl

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 29-01-04 17:10

kære nsl, der er flere forskellige slags, det er western og jeg skal bruge vægten for hver eneste streng... indtil videre det bedste svar, lad os se om tinaforever kan slå den

Accepteret svar
Fra : tinaforever

Modtaget 88 point
Dato : 30-01-04 12:40

Der findes flere typer strenge til en western guitar. Den type strenge, jeg har fundet vægten på ganske uvidenskabligt på en digital brevvægt er typen 0.11, der er en middel type. Jo tykkere strenge jo mere sustain (mere fylde) og jo tyndere strengen er, jo bedre egner den sig til at blive bendet (vridet i en vild solo). o.11 angiver den tykkeste og øverste streng, hvis man ellers har vendt guitaren korrekt.
Tjek evt. www.aage.dk der er en musikforretning. De har link til de forskellige strenge. En verden for sig selv! Nå men her er tallene:

E: 8,0 gram
A: 5,9 gram
D: 3,2 gram
G: 2,3 gram
H: 1,7 gram
E: 0,9 gram
De to E strenge er ikke en fejl. De repræsenterer blot hver sin oktav.
Held og lykke med opgaven
tinaforever

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 30-01-04 19:40

det er sku da genialt det der..... tak!