/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Mapper i Front Page
Fra : johnnyp
Vist : 297 gange
100 point
Dato : 28-01-04 16:16

Jeg er ved at lave hjemeside i FrontPage 2002 og får i den forbindelse
hver gang jeg opretter en ny side en mappe der hører til denne side.

Det betyder, at hvis der bliver oprettet en side der f.eks. får betegnelsen
diverse, bliver der samtidig oprettet en mappe ( folder ) med betegnelsen
diverse-filer.
Dette gælder for alle de sider jeg har lavet. Hvad skyldes dette ?????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 16:19

Der burde ikke fremkomme en mappe men bare en side i venstre kollonne.
Men det er måske i navigationsstrukturen, at det ligner en mappe.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 16:29

Du har vel startet med at oprette et websted på din egen comp
Filer>ny>websted
Emesen.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 28-01-04 19:57

Jeg har brugt en HTML kode, som jeg har fået fra en bekendt. De omtalte mapper kan ikke ses i filstukturen i FP,men ved brug af explorer/stifinder. Det samme gør sig gældende hvis jeg bruger et FTP program.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 20:04

Nåe ja der kommer en masse forskelligt med FP som er med til at styre siderne, men vel ikke en mappe for hver side.
Stadig - har du startet med at oprette et websted på din comp, så tingene kan hænge ordentlig sammen. Det er et must med FP.
Emesen.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 28-01-04 20:06

Ja.. Jeg har startet helt fra bunden med at inportere den omtalte side (HTML) og derefter bygge videre på den

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 28-01-04 20:12

I de omtalte nye mapper ligger der 3 filer
1. _vti_cnf
2. filelist som indeholder følgende
<xml xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office">
<o:MainFile HRef="../index.htm"/>
<o:File HRef="image001.gif"/>
<o:File HRef="filelist.xml"/>
</xml>
og endelig en fil der hedder image001

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 20:19

Ja det er hjælpefiler til FP.
Du har en startside med henvisning.
En startside
en billedhenvisning
en billedmappe
Hvis du laver flere sider og der kommer flere mapper er det fordi FP ikke er startet rigtigt.
Du kan jo oploade med FP direkte og sikre dig at alt er med.
Har du oprettet et websted (arbejdssted) på din comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 28-01-04 20:26

Ja jeg har oprettet et web sted på comp.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 28-01-04 20:28

Er nødt til at logge af for i dag, men vender gerne tilbage i morgen...
forsat god aften.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-04 20:31

ok

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 29-01-04 19:25

Denne kode står øverst på den side som bla. er startside og som jeg har kopieret videre fra, har slettet den på nogle sider og derefter også slettet de om nye mapper, men så sletttes samtidig html filerne.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 29-01-04 19:25

Øvvvvvvvvv... Glemte koden

<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-04 23:36

Aha - du kopierer altså startsiden som laver og bruger disse hjælpemapper.
Så vil du også få en masse mapper, der er ens.
Første gang man laver et websted og oploader et websted fremkommer disse mapper, som er grundlaget for webstedet. Så hvis du vil genbruge noget fra startsiden skal du ikke bruge det hele. Er det et skema eller noget i den retning du vil have på alle sider.
Til farver/skrift/placering på siderne bruges css eller hos FP hedder det typografiark
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-04 23:40

Emesen/Eyvind er samme person.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 30-01-04 16:00

Tak for svaret Eyvind. så tror jeg at jeg er med...ellers kommer jeg tilbage

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-04 17:08

ok