/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ridset cylinder?
Fra : pdae_01
Vist : 383 gange
50 point
Dato : 28-01-04 13:21

Det er egentligt ikke et knallert spørgsmål men jeg tror aligevel at jeg kan få svar her det drejer sig om en 2 takts påhængs motor fra 70 som at jeg er gået igang med at klargøre til sommeren, men den ene cylinder væg er en smule ridset ikke meget men aligevel nok til at man kan mærke det med en negl.. Kan jeg forsigtigt pudse det op med noget fint smergel lerred? eller?

M.V.H.

PDAE_01

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 13:37

Nej det skal du ikke gøre Mit råd er at at få den honet professionelt og så et passende overstørrelsestempel i .du skriver den ene cyl mener du den ene sida af cyl eller er det en med 2 cyl?

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 28-01-04 13:43

ja det er en to cyl motor men problemet er kun i den eneside af den ene cyl lol forvirende

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 13:45

Ja grunden til jeg spørger at så skal du også have den andet ordtnet så effekten bliver ens på begge cyl Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 13:46

Er det en låsering der har foråsaget ridsen ??

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 28-01-04 13:49

jeg er egentligt ikke rigtigt klar over det da det er en gammel motor, ellers er den i fin stand den har været startet op før men det virker som om at den har en dårligere komprision på den ene cyl det kunne jo godt være ridsen...

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 28-01-04 13:54

Det er pga ridsen og sikkert også slid. Når cylinderen sidder på og stemplet er i top kan man prøve med sine fingre at skubbe stemplet fra side til side kan det flyttes flere mm er der tale om slid så er der kun et at gøre og det er som beskrevet tidligere Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : pdae_01

Dato : 28-01-04 13:58

Ok tak for svaret Sunowich.