/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Pris på barn?
Fra : Mordex
Vist : 596 gange
10 point
Dato : 28-01-04 13:20

Hej.

Hvor meget koster det ca. pr. måned, at have et barn? Fra fødslen og så op til ca. 4-5 år?

Mvh,
Mordex.

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 20 point
Dato : 28-01-04 13:23

bleer og hele svineriet... fra 1.500-2.000,- (og højere hvis man slet ikke har noget tøj eller barnevogn eller andet i forvejen m.v.)

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 13:33

Er det virkelig ikke mere end ca. 2000,- pr. måned?

Jeg havde regnet med ca. 1000-1500,- pr. uge.
Og jeg regner ikke barnevogn med.

Det jeg tænker på er bl.a. mad, bleer, medicin, tøj, og andet af det der bliver brugt.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Heart

Dato : 28-01-04 13:34

Hvis du skal have barnet passet i daginstitution koster det oven i alt det andet.

MVH Heart

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 13:39

Og hvad er prisen på det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 13:42

12-1500 alt efter hvor du bor mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 13:43

Venter du dig ??? *SS*

Kommentar
Fra : Heart

Dato : 28-01-04 13:45

Prisen på en daginstitution er meget individuelt fra kommune, til kommune. Om det er dagpleje, vuggestue, eller børnehave. Det må jeg bede dig om selv at undersøge på din kommune, da jeg ikke ved hvad prisen er de forskellige steder.

MVH Heart

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 14:00

Ok.
Men koster det virkelig ikke mere end de der 2000,- pr. mdr.? Altså uden pasning?

>Sunowich. Nej. Jeg mener heller ikke at der har været andre tilfælde med gravide mænd.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 28-01-04 14:07

Mordex...

Det er deromkrig, hvis man er lidt prisbevidst -- ugeaviserne kan man spare meget på, hvis man går efter tilbud...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 28-01-04 14:10

Jeg mener at jeg engang læste et eller andet sted, at det koster
ca. 1.000.000,00 at have et barn fra det bliver født til det fylder
18 år. Så jeg prøvede at kigge lidt omkring, og det var ikke helt
galt. Jeg fandt disse 2 sider, så kan du jo prøve at regne lidt på det

http://www.b-a-b-y.dk/artikler/kortnyt/show.asp?ID=755

http://sites.tv2.dk/fmb/953.htm

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 28-01-04 14:14

Jeg har betalt ca. kr 2800 for vuggestue til min datter. Når barnet kommer i børnehave bliver det ca. kr 1500. Hvis man er enlig forsørger og tjæner min. løn koster det ca. kr.125...

Jo ældre barnet bliver jo billigere i tøj... Man køber tøl således... Tror jeg.. 0-1 md; 2-4md; 4-6 md; 6-9 md; 9-12 md; 1-2 år; 2-3 år; 3-4 år, osv... Så dyrt er det i starten , men der er ikke grund til at gå amok, da de vokser ud af tøjet så hurtigt..

Pampers og Libero bleer ( som jeg personligt syntes er de bedste ) koster kr.155-165. Sådan en pakke køber man 2-3 gange om måneden. Men de er altid på tilbud i Kvickly, eller Føtex til ca. kr. 100...

Så er der legetøj, sko, børnemøbler og bare generalt børneting...

Er din kone blevet gravid, eller tænker I på at få et barn?!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 28-01-04 14:19

Det koster præcis kr. 277777.77777777777777778 for 5 år og kr. 4629,6296296629629666666667 pr måned - det siger de kloge i hvert fald :=)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 14:20

Hej Gisele.

Vi har snakket om et barn, og ville bare vide hvor meget vi skal regne med at bruge på det .

Men det er vist ikke så dyrt som vi troede.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 28-01-04 14:25

Hej MordeX

Så er der også børnepenge som alle forældre får hver 3 md. på kr. 3325...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Heart

Dato : 28-01-04 14:29

Så meget. Er det pr. barn.

MVH Heart

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 14:29

Hej.
Det med børnepengene ved vi godt.

Jeg tror ikke så meget på hvad forbrugerstyrrelsen mener at et barn koster fra 0-18 år. Jeg mener at det er for store tal til at man kan stole på dem.

Jeg vil hellere høre fakt`s fra rigtige forældre, som jeg nok kan finde nogle stykker af herinde
Det bliver vist lidt mere klart.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Hejlskov3

Dato : 28-01-04 14:30

Hvis man absolut skal kigge på hvad det koster at ha' børn..... Så får man aldrig børn....
Så lad vær' med det... Selvom det kan være dyrt og børn kan være irriterende en gang imellem, så er de en guds gave...

Kommentar
Fra : Garibaldi

Dato : 28-01-04 14:44

Her kan du hente en oversigt over hvad det koster

http://www.fi.dk/oekonomi/husholdningsoekonomi/alle_tal/

Mvh

Garibaldi

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 28-01-04 14:50

Du har vel ikke tænkt dig at få børn efter din økonomi vel ????? Det er da noget af det dummeste jeg længe har hørt !!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 28-01-04 14:57

Hvert barn - sin "pris"
Fx. er der jo forskel på om man ammer i 2 eller 12 mdr. derefter prisen på modermælkserstatning...
Fx. vokser det meget eller lidt, deraf prisen på tøj...
Fx. 2 eller 5 daglige afførringsbleer, deraf prisen på bleer...

osv. osv.

Det er meget forskelliget hvad det koster at hve børn, desuden bestemmer man også lidt selv, om man vil ofre det helt store på de syre mærkevarer, eller om man godt kan "nøjes" med noget der er lige så godt, men ikke hedder og koster det samme...

Nogen vælger at få/købe brugt til de små, mens andre vil have NYT! til det første barn!

Det er op til den enkelte at finde ud af hvad man lægger mest vægt på!

Men jeg vil da sige, at det første halve - hele år, havde vi ikke brug for meget mere end hvad der kom ind med børnecheken!
(+/- 500,- pr. mdr.)
Også alt efter tilbud og lign.!

Men i må da have stort held og lykke med det, det er en oplevelse for livet!
Og det største på jorden!

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 28-01-04 15:00

Ja, det er bedst at ikke tænke for meget over hvad det koster om måneden, for alt ordner sig alligevel. Hvis en måned har været dyr, så sparer man den næste måned...
Desunden så er det vel meget individuelt hvad man bruger af penge på sit barn. Det vigtigeste er at de får meget kærlighed, tillid, trykhed, faste rammer, mad og tøj på kroppen og selvfølgelig glade forældre...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 28-01-04 15:09

Hej Mordex.

Taler i om at anskaffe jer barn og hund på samme tid??

Så bare lige dit andet spørgsmål på "de seneste 25" hvor du spurgte og hvor mange ton en rotweilwe bider med???

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 28-01-04 15:10

Nemlig gisele

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-01-04 15:14

Mordex
Hvorfor vil du kun vide udgifterne på et barn fra fødslen til 4-5 års alderen? Det er da ikke gratis efter den alder.
Så tænk lige over det, som gisele lige har skrevet. Og få løst dit andet problem først.
http://www.kandu.dk/dk/spg/30553
Det kan meget vel gå galt for Jer.

mvh ans

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 28-01-04 15:22

Tror jeg har gennemskuet det.

Du er gift men forelsket i en anden.

Vil købe en Rotweiler som skal skræmme din kone væk og gøre kassedamen gravid, men lige sikre dig om hendes løn kan bære at i får børn sammen.

Er det korrekt forstået eller jeg jeg misset det hele..........

Kommentar
Fra : olga30

Dato : 28-01-04 15:22

Man kan også kigge på adskillige "gratis sider" hvor der er links til et eller andet som er helt gratis. Ikke de store ting, men alligevel........ Prøv link : www.gratissiden.dk

Mvh

Olga

Kommentar
Fra : olga30

Dato : 28-01-04 15:24

eller endda bedre : www.gratis-ting.dk

Olga

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 15:25

Hej.

Nu er der kommet mange svar/indlæg, og der er ikke nogen der mener at det er dyrere end ca. 2000,- at have et barn pr. mdr.. Det var bare det jeg ville vide, om der er andre "bud på prisen".

>zibas. Hvorfor skulle det være det dummeste????? Har man ikke råd, skal man ikke have et barn. Jeg vil sgu være sikker på at mit barn får hvad det skal ha´. Jeg ville da være ked af det hvis jeg ikke har råd til at købe bleer eller mad til mit barn. Så.......ja, jeg tænker på økonomien.

>jesper6. Nej. Jeg ville bare vide hvilken af de to havde et hårdere bid.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 15:30

I er sgu da slemme.

Min kone og mig snakkede bare om hvor dyrt det er at have et barn. Og her er vel det bedste sted at finde ud af det.

>jesper6. Du er da meget sjov, hva´? Jeg mener ikke at have læst nogen steder at man ikke må stille to spørgsmål på en gang. Det skal jeg nok lade være med fremover.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-01-04 15:31

Mordex

Få dog løst de problemer, som du og din kone har. At få et barn på nuværende tidspunkt løser intet.
Ja ja jeg ved godt at der vil gå 9 mdr. før barnet bliver født, men i de 9 mdr. er jeg bange for at det vil gå helt galt for Jer.

mvh ans

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 15:40

Hvis jeg stiller et spørgsmål om hvilken bil der er dyrest, en Brabus SL55 eller en Brabus SV 12, betyder det så at jeg skal/vil købe en af dem her og nu??????????? Nej, vel......
Det er det samme med barnet. Det er kun, og KUN et spørgsmål. Det betyder ikke at jeg/vi skal eller vil have et barn med det samme.
Spørgsmålene her på kandu.dk binder ikke til noget som helst.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-01-04 16:03

"få dog løst de problemer".. er det mig der er dum eller hvad? Jeg ser INGEN steder at manden har problemer - han vil bare vide hvad det koster at få en unge. Havde han nu spurgt hvad det ville koste at holde hund, ville alle rose ham for at være så fremsynet og fornuftig!

jeg aner ikke hvad det koster at have et barn. Mit ville blive dyrt, for jeg ville gå amok i kært udstyr. Men hvis amn forstår at begrænse sig og måske endda kender nogen, der lige selv har haft en nyfødt, kan man jo låne sig frem til en hulens masse.

God vind.

mvh Christina

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 28-01-04 16:18

Til Christina,

Hvis du havde læst hele tråden, ville du se et link til et andet spørgsmål hvor problemer omtales.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-01-04 16:32

ups og jeg beklager. Læste for hurtigt og troede at linket handlede om hvor hårdt en given hund bider.

med andre ord: Det er dyrt at have børn og du skal da IHVERTFALD ikke have nogen med din kone. I ville vist være meget bedre tjent uden hinanden. Man gifter sig med en man elsker og som får det bedste frem i en! Ikke en som man kører "magt og had" forhold på.

Bliv skilt, begynd at date den 17 årige og bliv lidt ældre, før du rooder dig ud i flere ægteskaber, børn osv.

mvh

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-01-04 16:41

undskyld Hvad står mordex for det er jo lidt uhyggeligt at du spørger er det Mor dex eller MORD EX jeg spørger bare af nysgerrighed

mvh
Per

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-04 17:29

Hejsan, jeg kan ikke huske, hvad det kostede at have børn, men jeg går da ud fra, at det ikke er så meget forskelligt fra at have hund (nu det dyr er bragt på bane). Og nogle hunde koster næsten intet ekstra, -lever et langt og godt liv på lavpristørfoder til engros-pris og madrester. -Min egen hund koster i snit 1000 kr om måneden.. Der er sikkert hunde, der koster endnu mere..
Og lige sådan med børn. De koster det, som man har råd til, at de koster. --Måske lidt mere, men ALDRIG mindre. For man kommer jo til at elske de små bæster, og så er kun det bedste godt nok.

Og jesper6 jeg syns du er uartig!! Du skriver, at rottweileren skal skræmme konen væk og gøre kassedamen gravid?? Hvad er det dog for nogle fantasier??!!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 18:37

Ja.
Jeg mener også at det er syge tanker han kommer med.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 28-01-04 22:15

MordeX

Det koster ikke kun kr.2000 pr måned. Så kommer institiutionen lige oven i på kr. 2500-3000 ( vuggestue )

Lige et godt råd... Da jeg og andre har brugt meget tid på at besvare tidligere spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/30553
tænker jeg at det nok ikke er nu det er et tidspunkt at tale økonomi og barn oveni jeres problemer. Det kan godt være at du siger at I ikke vil have et barn nu, men at det bare er meget rart at vide. Hvorfor så ikke stille spørgsmålet når det bliver relevant?! Jeres økonomi kan sagtens ændre sig med tiden. Så på mig virker det som om det skal være snart... Ellers kan jeg ikke se noget formål i dit spørgsmål. Det er jo ikke så svært at læse imellem linierne.
At tale med konen om at få et barn på et tidspunkt og finde ud af om økonomien kan hænge sammen, samtidig med at du gerne vil have hjælp til at finde ud af at få afklaret/forklaret/hjælp med din forelskelse for C og ikke din kone. Samtidig med alle de andre store problemer du har med din kone... Det hele virker rodløst, uoverskueligt og ikke særlig gennemtænkt. Det vigtigeste i verden når man vil lave et barn sammen er at man har sine følelser afklaret 100% til sin partner og at man elsker hinanden, har tillid til hinanden, og overskud til hinanden. Mange begår den store fejl at man tror at man løser problemerne ved at få et barn sammen og at man kommer tættere på hinanden. Ud fra de ting du har skrevet i tidligere spørgsmål, skrev du at I ikke kunne undvære hinanden, fordi I ikke kunne li' at være alene og var vandt til hinanden. På mig virker det at grunden ubevidst til I vil have et barn er en trykhedsfølelse og en "attachment", en ny sutteklud.. Misforstå mig ikke!

Jeg ønsker jer stadig al held og lykke! Men vil alligevel anbefale her at tage på nogle selvudviklingskurser, eller noger parterapi, før I tænker på at få et barn sammen. Få et fedt forhold og tænk først og fremmest på barnet inden det bliver lavet!!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-01-04 22:21

Vel talt, Gisele. Jeg har set alt for mange parforhold forsøgt "reddet" ved at få et barn. Det går fint i en periode. Så skranter det igen. Barn nummer to kommer til Og SÅ blir de skilt. Sørgeligt og så forfærdelig unødvendigt.

Jeg holder fast i mit tidligere udsagn om, at den man elsker og gifter síg med, skal være een der får det BEDSTE og ikke det VÆRSTE frem i en. Man skulle jo gerne udvikle sig smukt og positivt sammen, ikke blive primitiv og skændes om magtfordelingen i det lille hjem.

mvh Christina

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 28-01-04 22:42

Christina..

Det er fuldstændig korrekt, at den man elsker skal få det BEDSTE frem i en.. Hvorfor er det så svært at blive klog på dette spørgsmål og det tidligere stilte spørgsmål?! MordeX... Det virker som om du ikke kan finde hoved og hale i sit liv, ligesom de ting du skriver. Det er en stor pærevælling. Når du bliver konfronteret, trækker du i land og mente noget andet, eller også fortolker du det vi siger til noget andet og her referere jeg til dit tidligere spørgsmål om forelskelse...

Bare her er der nogle eksempler..

>Vi har snakket om et barn, og ville bare vide hvor meget vi skal regne med at bruge på det .<

>Det er det samme med barnet. Det er kun, og KUN et spørgsmål. Det betyder ikke at jeg/vi skal eller vil have et barn med det samme. <

>Hvorfor skulle det være det dummeste????? Har man ikke råd, skal man ikke have et barn. Jeg vil sgu være sikker på at mit barn får hvad det skal ha´. Jeg ville da være ked af det hvis jeg ikke har råd til at købe bleer eller mad til mit barn. Så.......ja, jeg tænker på økonomien.<

Det er disse svar jeg mener. Hvorfor tænke på økonomien, hvis man ikke vil have et barn foreløbig?!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-01-04 14:48

Puha, jeg var lige inde i den anden tråd...

Og så kan jeg godt fortælle dig, hvad et barn vil koste dig: Det vil koste dig din kone og dit ægteskab!
Hvis I får et barn sammen uden at have fået bearbejdet jeres problemer -hver for sig OG sammen, så vil der ikke gå lang tid før frustrationerne koger over igen. Og så tror og håber jeg, at din kone IKKE HAR ANDET VALG! end at forlade dig.
Du aner ikke, hvor forfærdeligt det kan være at have et barn når I har så store problemer. Du kan IKKE holde på din kone med et barn! Tværtimod.

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 08-02-04 22:50

var lige inde at læse om dit forhold til din kone. og tanken om at i skulle sætte et lille barn i verden for det til at løbe mig koldt ned af ryggen... har selv en søn som snart bliver et år...
da vi ventede ham mente vi selv at vi viste hvor meget det kræver at få et lille barn, men man bliver overeskede.
et lille barn er så hjælpeløst de skal have så meget kærlighed og tryghed og sådan som du beskriver dit forhold kan jeg ikke se hvor der skulle være plads til et lille barn..
mit råd er lad vær med at få et barn og tro at jeres forhold bliver beder af det jeg vil nok heller sige tvært i mod. jeg mener at man skal have styr på sit ejet liv så godt man nu kan før man tænker på at sætte børn i verden. man er nød til selv at være lykkelig hvis man skal kunne gøre sit barn lykkelig...
så tænk jer om inde i får et barn som et plaster på såret fordi jeres forhold ikke er det bedste nu.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-02-04 01:38

Jeg vil foreslå de fleste, at I læser spørgsmålet ordenligt igennem før I svarer på det.

Det eneste der interesserer mig her, er, hvad det koster at have et barn.

Vil I kommentere noget til mit andet spørgsmål, henviser jeg jer til http://www.kandu.dk/dk/spg/30553. Men det er ikke fordi jeg behøver flere kommentarer til dette. Jeg har fået hjælp til det, men venter lidt endnu med at lukke. Jeg vil jo gerne informere mine "hjælpere" om situationen.

Så hvis I ikke kan svare på hvor meget et barn koster, synes jeg ikke I skal kommentere andet. I det mindste her.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-04 15:03

Hubs, jeg har svaret, endda udfra to forskellige kriterier: FØR jeg læste den anden tråd, og EFTER.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 18:52

Tak for svaret h_blunck.
Det er vist blevet tid til at lukke.

Mordex.