/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kopiere (egne) cdér til harddisk
Fra : tinaforever
Vist : 603 gange
44 point
Dato : 28-01-04 08:13

Når jeg kopierer cdér over på harddisken, bruger jeg Media player fra XP home edition, som sender hele molevitten over på C: documents and settings/dokumenter/musik.
Når jeg forsøger at åbne musikmappen, starter Windows installer og forsøger at installere "downloaded wizard.msi" som den ikke kan finde. I mellemtiden har den næsten hver gang slettet musikfilerne. Hvad er der galt. Jeg har prøvet at give den XPcdén uden held..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 08:27

Prøv at korierer til hardisken uden at bruge et program altså højreklikke på cd mappens filer og ind i dokumenter Mvh Sune

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 28-01-04 08:44

-> Sune Hvordan virker det når jeg åbner min cd er der kun filer der hedder *.cda, på 1kb pr stk ???

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 28-01-04 08:49

-> tinaforever Prøv lige engenstart. eller prøver at hente denne fra microsoft. http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

2243 / claus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 08:49

Du går ind i denne computer og trykker på cd drevet højreklikker på cd'en og åbn så kan du se filerne og så skulle de da gerne være forskellige i størrelser (eller er det den samme fil du har på X antal gange ? *s*)Så kan du enten kopierer ved at højreklikke på dem enkeltvis eller åbne dokumentmappen og trække dem derover Mvh Sune

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-01-04 08:58

Hej - brug et program til at finde de bagvedliggende *.wav filer og kopiér dem til harddisk - brug f.eks. isobuster programmet til det. (det virker - jeg har selv gjort det flere gange for at få mine CD'er over på HD for senere konvertering til MP3)

*.cda filerne indeholder blot information om hvor på skiven nummeret starter, og hvilket numerisk rækkefølge filen har på skiven.

Så i virkeligheden har du nok aldrig fået overført musikfilerne til din harddisk.

Se evt mit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/6272

eller gå direkte til http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=256

mvh Berpox

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 28-01-04 08:58

-> sune virker ikke her på min xp, de hedder track01.cda, track02.cda osv,
men en cd ville så fylde omkring 600-700mb, meningen med det Tinaforever vil det er jo nok at komprimere dem, windows mediaplayer kan ikke konverter til mp3, men derimod til *.wma. (mp3 kræver plugin).
evt se under funktioner >instillinger >kopier musik

2243 / claus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 09:08

ok så blev jeg også klogere mange tak Mvh Sune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-04 10:45

tinaforever -> Du kan også hente dette freeware (helt gratis) program på min hjemme side : CD-Extractor v1.40 beta4.

http://home20.inet.tele.dk/friheden/freeware_dk.html

Det kan gemme dine audio_tracks som *.mp3 (som fylder mindst) eller *.wav og konvertere mellem disse formater

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-04 11:37

Her er programmet der klarer det hele for dig
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:46

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>