/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lattergas(NOS)?
Fra : TV
Vist : 1959 gange
42 point
Dato : 03-04-02 15:14

Overvejer at montere at lattergas-anlæg på min maxi,
er der nogen der har erfaring med dette?

Mvh
TV

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 15:22

"TV" <TV.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dbDq8.7257$iY5.409245@news010.worldonline.dk...
> Overvejer at montere at lattergas-anlæg på min maxi,
> er der nogen der har erfaring med dette?
>
> Mvh
> TV
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Det tvivler jeg på der er nogen der har prøvet, men god tur den dag du gør
det !

Kim Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 19:28

"TV" <TV.news@kandu.dk> wrote in message
news:dbDq8.7257$iY5.409245@news010.worldonline.dk...
> Overvejer at montere at lattergas-anlæg på min maxi,
> er der nogen der har erfaring med dette?
>
> Mvh
> TV
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

det kan godt lade sig gøre, du skal bare ikke følge en af de anvisninger der
findes på en af poppedreng sider med det, for så har du INGEN motor
bagefter, de putter nemlig KUN lattergas i motoren og glemmer totalt at den
SAKL have ekstra bensin for ikke at blandningen bliver for mager, men der
bliver jo brugt til motorcykler så det kan godt lade sig gøre, der findes
mange sider på nettet som kan hjælpe dig, engelske vel og mærket, bla. her
http://www.highpower.freeserve.co.uk/

god gas.

BG.

Kommentar
Fra : TV

Dato : 04-04-02 12:45

Tak for det fede link:) BG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-04-02 17:00

"TV" <TV.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dbDq8.7257$iY5.409245@news010.worldonline.dk...
> Overvejer at montere at lattergas-anlæg på min maxi,

Hehe... turde ikke montere det på en Maxi..
Det var oppe og vende her i gruppen for noget tid siden... tror det endte
med at man blev enige om at det var en tikkende bombe... såeee køb du dig
hellere en MC hvis du vil ha' noget der rykker!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-04-02 17:00

"TV" <TV.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dbDq8.7257$iY5.409245@news010.worldonline.dk...
> Overvejer at montere at lattergas-anlæg på min maxi,

Hehe... turde ikke montere det på en Maxi..
Det var oppe og vende her i gruppen for noget tid siden... tror det endte
med at man blev enige om at det var en tikkende bombe... såeee køb du dig
hellere en MC hvis du vil ha' noget der rykker!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Accepteret svar
Fra : Doc_mv

Modtaget 42 point
Dato : 08-04-02 10:26

hej

jeg tror ikke det kan betale sig, maxi'en vil sikekrt køre i omkring 5 sekunder inden den sætter sig.
hvis du gør det skal du nok køre med 6 eller otte % olie i benzinen. så kan det nok lade sig gøre..
hvis du prøver det så vil jeg gerne høre fra dig. om hvordan det gik

Godkendelse af svar
Fra : TV

Dato : 08-04-02 14:41

Tak for svaret: Doc_mv. jeg tror også at der bliver problemer med køling/smøring af motor,måske et højere oktan tal kan hjælpe på dette!

Kommentar
Fra : AKA

Dato : 29-04-02 18:22

jeg turde sgu ikke brige NOS på en maxi. tror sgu den ekploderer.

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 23-04-03 21:51

Du skal nok lave et eller anden fuzk, så du kan give den suplerende benzin, igennem en anden dysse, for at køle den af... Altså en ekstra dysse i kaburatoren, som aktivers samtidig med gassen.... (?)

Kommentar
Fra : TV

Dato : 24-04-03 20:01

Du har nok ret,men nos køler jo ret meget i sig selv,så nu får vi at se..

Kommentar
Fra : mcrasmus

Dato : 27-04-03 12:32

køb lattergas/nos til knallert/scooter her http://www.speed-sports.com/holley/index.html
en af mine venner har har det den render ca 155 km/t uden problemer!!!!
husk forstærk krumptapen og stel.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-04-03 11:43

"TV" skrev d. 03-04-02 14:14 dette indlæg :
> Overvejer at montere at lattergas-anlæg på min maxi,
> er der nogen der har erfaring med dette?
>
> Mvh
> TV
> køb lattergas/nos til
scooter/knallerter:http://www.speed-sports.com/holley/index.html
en af mine venner har det på sin puch maxi den render 155 km/t
husk at skifte til racer krumptar og forstærk stellet for en sikkerheds
skyld.

mvh rasmus
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-04-03 06:10

>
> en af mine venner har det på sin puch maxi den render 155 km/t

YEAH RIGHT!!!!!!!

Kommentar
Fra : TV

Dato : 28-04-03 16:20

Hej Rasmus

Hvilken type gearing kører han med foran og bag?

Mvh
Tommy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-04-03 17:39

155km er du sikker på det ikk er 200 eller 300?? jeg har erfaring med
lattergas og du for ikk en maxi til a rande 155km/t mere end en gang.. hvis
over hovedet.. [så tag dig samn]

"mcrasmus" <mcrasmus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3eabb49b$0$127$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "TV" skrev d. 03-04-02 14:14 dette indlæg :
> > Overvejer at montere at lattergas-anlæg på min maxi,
> > er der nogen der har erfaring med dette?
> >
> > Mvh
> > TV
> > køb lattergas/nos til
> scooter/knallerter:http://www.speed-sports.com/holley/index.html
> en af mine venner har det på sin puch maxi den render 155 km/t
> husk at skifte til racer krumptar og forstærk stellet for en sikkerheds
> skyld.
>
> mvh rasmus
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-05-03 18:30

LOL jeg har haft maxi "siden jeg kunne gå" og har aldrig formådet at få det
lort til at rende over 85 km/t

"mcrasmus" <mcrasmus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3eabb49b$0$127$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "TV" skrev d. 03-04-02 14:14 dette indlæg :
> > Overvejer at montere at lattergas-anlæg på min maxi,
> > er der nogen der har erfaring med dette?
> >
> > Mvh
> > TV
> > køb lattergas/nos til
> scooter/knallerter:http://www.speed-sports.com/holley/index.html
> en af mine venner har det på sin puch maxi den render 155 km/t
> husk at skifte til racer krumptar og forstærk stellet for en sikkerheds
> skyld.
>
> mvh rasmus
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Erik_F

Dato : 01-08-03 20:17

latergas på en maxi.
nos kan næmt flække topstykket på en bil og som er mins 4 ganga så tykt.
og så er en maxi en 2 takter som få olie sammen med bensinen du skal næsten kører på rent olie og det kan man ikke det vil altså sige at du skal kørre på latter gas heller tiden og det kan topstykket ivert fald ikke halde til.
prøv du barer så er det dnik dig vi ser på forsiden af BT "maxi med nos totalt smadret sammen med passesjer"

Kommentar
Fra : rectum

Dato : 01-10-03 20:12

Jeg har erfaring med at sætte NOS på en maxi.
Jeg har nogle venner der kører drag racing.
Vi satte en større karburator og topstykke på, et smedet stempel og nogle andre dyser.
Den kom op på 105 kmt ca 1500 meter efter blev krumtappen skudt ud af blokken,motoren satte sig, og baghjulet blokeret, med det resultat at ham der kørte røg på røven med ca 70kmt fordi baghjulet exploderede og han ikke kunne styre den, med det var fandme sjovt.
Så med mindre man er totalt haj til motorbyg( her menes der små motorer) skal man nok ikke rode sig ud i sådan et projekt.
Men go fornøjelse.

Kommentar
Fra : rectum

Dato : 01-10-03 20:13

Jeg har erfaring med at sætte NOS på en maxi.
Jeg har nogle venner der kører drag racing.
Vi satte en større karburator og topstykke på, et smedet stempel og nogle andre dyser.
Den kom op på 105 kmt ca 1500 meter efter blev krumtappen skudt ud af blokken,motoren satte sig, og baghjulet blokeret, med det resultat at ham der kørte røg på røven med ca 70kmt fordi baghjulet exploderede og han ikke kunne styre den, med det var fandme sjovt.
Så med mindre man er totalt haj til motorbyg( her menes der små motorer) skal man nok ikke rode sig ud i sådan et projekt.
Men go fornøjelse.