/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP!!! W32.JEEFO virus...
Fra : hojriiskim
Vist : 494 gange
200 point
Dato : 27-01-04 17:53

Hej
Jeg har fået en W32.JEEFO virus på min pc.. min antivirus kan ikke fjerne den... hvordan får jeg den væk.. har prøvet med en removel til den, men den virker ikke..

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 18:00

Hent og Installer avg antivirys den skal nok ordne den og det er gatis Mvh Sune

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-04 18:02

Du skal slå systemgendannelse fra. Så genstarter du PC i fejlfri tilstand og kører en fuld virus scanning så skulle den være væk
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.jeefo.html

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 27-01-04 18:03
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 18:03

Et andet program hedder Sybot search and destroy det også fedt til at fjerne uønsket Spam og Spy Mvh sune

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-04 18:09

Den metode jeg har beskrevet virker osse på mange andre vira, der ikke umiddelbart kan fjernes! Så er man fri for at lede efter removere, der måske eller måske ikke kan fjerne ens virus

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 27-01-04 18:09

Lidt om denne lille søde fætter http://vil.nai.com/vil/content/v_100277.htm

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 27-01-04 18:20

et lille tillæg, når man, ikke hvis bliver ramt af en virus, gør man jo nok klogt i af få revet sit netværk fra og net opkobling.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-01-04 20:28

Hvis du har et opdateret virusprogram som Norton, har den allerede sat virusen i karantæne:
Inde i reports kan du se Quarantined items (sat i karentæne så virusen ikke gør skade), der trykker du view report markere virusen og trykker delete items. Vupti den er væk, og du skal ikke bruge andre antivirusprogrammer, da du allerede har den bedste.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 27-01-04 20:42

> pallebhansen... vupti og vupti, øhh hvad med de filer der evt. bliver ændret af denne virus, jeg mener da de skal gendanes igen ud fra originalen. ??

mvh

2243 / claus

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 27-01-04 21:12

Ja nu er de fleste fristående vira, og dem der ikke er, prøver man at rense, og det kan de sjældent. Og hvis verdens største antivira firma ikke kan, så er der nok heller ikke andre der kan. Alså hvis en virus har bidt sig fast inde i en fil, så viser Norton jo også hvad det er for en fil. Så skriver den ikke W32.JEEFO, men feks. sys16.exe inficeret med W32.JEEFO. Og så beder man Norton om at rense, og i anden række slette. Og så finder man ud af hvad feks. denne sys16.exe er for en, feks. hvis den bruges af Windows, må andre der har samme Windows, jo kunne levere den, eller må man hente den på nettet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 31-01-04 14:09

jeg er kommet af med virusen, ved at slette de filer der var infected... troede jeg... den har netop fundet den samme virus igen.. pc´en har ikke være koble sammen med andre komputere siden jeg har slette virusen sidste gang... hvor komme den virus fra? hvordan bliver jeg sikker på den er væk?
har i mellemtiden fået norton antivirus som jeg lige har opdateret, den siger den ikke kan reparere den..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-01-04 16:35

Nej den kan ikke reparere, men sætte virusen i karantæne, og i report som jeg har skrevet før, skal du slette den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-04 09:29

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 14:55

Se min kommentar 27-01-04 18:02

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-08-04 07:35

Tedd: Du har ikke ret: genstarter du PC i fejlfri tilstand og kører en fuld virus scanning så skulle den være væk
Han kan ikke genstarte i fejlfri tilstand, da computeren indeholder virus. Ha ha
Men du har ret, hvis du mener fejlsikker tilstand, det vil hjælpe i 99% af tilfældene, men ikke her, for manden er "Åbenbart død"

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-04 09:45

Jeg står af her.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-08-05 21:15

Tak for svaret pallebhansen.