/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor mange km går en kil ? Opel Vectra
Fra : thulin
Vist : 1016 gange
150 point
Dato : 27-01-04 14:04

Hvor mange km kan en Opel Vectra 2.0 DTI (årgang 2000), gå før den skal have skiftet kilrem ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 14:36

Mener du kilerem eller tandrem? Hvis det er kilerem kan du bare kontrollerer den ved at dreje den rundt og se om der er revner i, er der det skal den skiftes og det er da altid en god ide at have en ny i bilen men er det tandremmen skal du se det i instruktionsbogen Mvh Sune

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-01-04 15:00

Der er kædetræk som tandrem, så den skal "aldrig" skiftes.

Jeg leder mere efter en standard for hvor mange km der ca. er imellem kilrem skift.
Det vil ikke nytte noget som helst at have en ektra i bilen. Da den er "umulig" at komme til uden at løfte bilen op.
Så spørgsmålet er om man for at være sikker, og ikke skal stå med en bil uden kilrem, hvor ofte skal man skifte 50.000 150.000 km ??? (eller 4 år)?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 15:34

Ja men så regn med De 50.000 Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 160 point
Dato : 27-01-04 15:54

I følge Opel værksted. Skiftes efter behov, hvis den begynder at sige lyde, eller begynder at få revner.
ca. 5 år eller 60.000 km - 150.000 km alt efter hvordan bilen er blevet behandlet og kørt.

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 27-01-04 16:06

Tak for svaret....