/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Set i Tv avisen
Fra : Sunowich
Vist : 399 gange
49 point
Dato : 27-01-04 09:00

Jeg så for nylig i tva at man nemt kan hackke sig på andre der har et trådløst netværk de kørte bare rundt i en bil med en bærbar og kunne logge sig på andres linier i en afstand op til 80 m og med et eller andet program yderligere se med på hvad der foregik på vedkommendes pc'er De valgte en af de mange de ku fange og besøgte ham hvor de så fortalte ham at han var på nettet lige nu hvilket chokerede ham:det gjorde da også mig mistænksom da jeg har overvejet at få sådan et netværk sååe derfor vil jeg da gerne vide hvad man kan sætte op som modarb indblanding fra andre eks naboer osv Mvh Sune Ps. og så vil jeg da også gerne vide hvad for et trådløse netværk der er det bedste??

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 27-01-04 09:24

Du install et krypteringspogram,hvordan det foregår kommer der nok en forklaring på.Jeg har selv prøvet at logge mig på vores lokale bogbus ,der var kontakt,men direkte komme ind ,kunne jeg ikke

Kommentar
Fra : Dammm

Dato : 27-01-04 09:33

læs de 2 pdf filer på denne site http://130.228.0.38/Beskyt_dit_tr_dl_se.3252.0.html
de forklare alt om hvad man kan gøre for at beskytte sit trådløse netværk

Kommentar
Fra : Dammm

Dato : 27-01-04 09:58

du kan også læse mere her https://www.cert.dk/vejled/wireless.shtml

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 49 point
Dato : 27-01-04 11:25

Dit (kommende) AccesPoint skal sættes op, med login og krytpering.

Med loginfunktionen skal man logge på, med brugernavn og password, for at få adgang til nettet via dit Accespoint.

Og krypteringen, gør at man ikke kan ligge og lure, for at se hvilken brugernavn og password, der bruges for at komme på linien.

Så hvis du vil have et AccesPoint, skal du ikke købe det, med mindre, der er de to funktioner.

MVH CiberAmigo

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 23:22

Tak for svaret CiberAmigo.