/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
rækkevidde på linksys
Fra : jjn31
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 27-01-04 07:30

Hej

Har noget trådløs som består af :Router / Linksys BEFW11S4, "Netkort" Linksys / WUSB11.
Kan det virkelig passe det ikke kan række ca 15-16 meter indendørs. Det skal bare igennem et par
gipsvægge ingen store betonmure og lign.
Hvis det ikke kan være anderledes kan man så få noget at sætte op imellem sender og modtager
så de bedre kan nå hinanden.

Jesper

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-04 08:30

Det kan sagtens passe at rækkeviden ikke er længere.

Jeg har selv samme TDC løsning, men jeg kan sagtens får min til at række over hele mit 200m3 2 plans hus.
Det er heller ikke så afgørende at de skal igennem en par gipsvægge, men det som er afgørende er hvad der er inde i gipsvæggene.

Hvis væggen er pakket fuldstændigt med isoleringsmateriale, nedsætter det senderens rækkevide.
Har du ydermere den slags isolering hvor man har beklædt den eneside med noget aluminium så kommer senderen slet ikke igennem.

Jeg har også set at elektriske installationer og radiomodtagere i huset har sende en masse "støj" rundt som gør at din sender kan blive "forvirret" og dermed ikke sende så langt.

Men som nævnt kan jeg få min sender til at række 25m op til igennem 8 lag gips, med 100 mm rockwool i. Signalet er så ca. 45%

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-01-04 08:48

Jeg har en D-link løsning (54Mbps) - rækker ca. 20m indendøre gennem 300mm gasbeton-mur med betonstænkpuds + 2x 10mm gips og rockwool + en sofa og diverse andre møbler - signalstyrke ca. 50% - men det krævede at jeg flyttede min PC ca. 15cm og drejede antennen på modtageren lidt (havde ca. 20% signal inden!) - så prøv at rykke PC'en en anelse fra dens vante placering. Evt. kan du placere accespoint højt oppe under loftet, det plejer at hjælpe

Berpox

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 21-03-04 08:21

Tak for svaret thulin.