/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Winzip/WinRar?
Fra : Angelica
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 26-01-04 21:23

Jeg Har programmet winrar til at zippe mine filer.. jeg er så interesseret i at lave egne skins til Incredimail.. og har også fået en lille guide på hvordan.. men jeg er total lost når jeg kommer til punkt 6-7 så jeg skriver lige denne lille guide herunder måske er der en som evt vil forklarer guiden på dansk eller ihvertfald noget mere detajleret end den er..? skal lige sige jeg har 2 af samme guide så prøv at kig på det..
NR.1

1.You need an existing skin file (the .ims file)

2.Make a new, empty folder, and unzip the the .ims file into it.

3.Using the Bitmaps already there, replace them with your own images.
keep the same file names

4.Open the content.ini file with notepad, and change the file name to
what you want to call your new skin.

5.Close the content.ini - remember to save it.

6.Select all files in the folder... and zip them to a zip file using
the name in step 4, i.e newskin.zip

7.Convert the zip file to a cabinet file
(this can be done with an archive converter)

8.Change the file extension of the cabinet file to .ims...i.e. newskin.ims

9.Ignore the error message - it will have created the .cab file

10.Double click the .ims file to install it to IncrediMail

Things to remember:

- Creating the .cab file, usually leaves the zip file in the
folder too - don't get confused.

- You must make all your own images yourself,, unzipping the .aims file
is just to get the file names.

- The content.ini contains all the info on text color, and and sizing/spacing
for the skin, some of the settings will be needed to be changed for your new skin
to look/work good.

How to unzip an ims. file:

1.You need a zip software. ( below please find a hyperlink to winzip
enable you to download the software. (don't be confused the wipzip is
freeware for you. Don't register it)

2.After having installed your software you will see a window asking you
which winzip you want. Click on winzip classic.

3.Create a new folder and name it what you want to call your new skin.

4.Then use following path:
C:/documents and settings/your name i.e. arne juel/lokal settings/application dates/IM/skinss
(local settings may be a hidden folder, if so you have to change your folder settings)

5.Rightclick on one of the red envelops, then choose winzip and unzip it to the new folder.

If you have any questions please mail me and I will try to help you.

Enjoy!!!

This letterstyle is created by me.

Big hugs
Arne

http://download.com.com/3405-20-960683.html

___________________________________________
NR. 2

So you want to make a skin for your IncrediMail program?
First - skins will ONLY work on premium version of IM...i.e not the free
version, get your wallet out !

01. You need an existing skin file ( the .ims file )

02. Make a new, empty folder, and unzip the .ims file into it.

03. Using the Bitmaps already there, replace them with your own - unique and
copyright free images!... keep the same file names.

04. Open the Content.ini file with notepad, and change the filename
and display name to what you want to call your new skin !

05. Close the content.ini - remembering to save it !

06. Select all files in the folder...and zip them to a zip file using
the name in step 4, i.e newskin.zip

07. Convert the zip file to a cabinet file.( this can be done with an
archive converter )

08. Change the file extension of the cabinet file to .ims ....i.e newskin.ims

09. Ignore the error message - it will have created the .CAB file!

10. Double click the .ims file to install it to your IncrediMail !

11. Donate for this info - it'll only take a second, and you can donate
any amount, even just $1/£1...and we'll be very very very grateful...
go on... say thank you !

Things to remember:

*Creating the CAB file, usually leaves the ZIP file in the folder too - don't get confused !

*You must make ALL your own images yourself, unzipping the .ims file is just
to get the filenames.

*The Content.ini contains all the info on text colour, and sizing/spacing
for the skin, some of the settings will need to be changed for your new skin
to look/work good !

There is a Skin section in The Forum, drop by and show off your work, or ask for help!

angel

Kommentar
Fra : sion

Dato : 26-01-04 21:29

Det er winzip, der bruger zip-filer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 21:30

Du markerer blot alle dine redigerede filer - højreklikker og ad to zip. Navngiv filen til det navn du har givet den i p.4.
Derefter konverterer du zip-filen til en cab-fil. Når dette er gjort omdøber du *.cab til *.ims. Gør det bare selv om den melder fejl.
Så er din incredimail færdig. Nu er det blot at dobbeltklikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 21:31

PS. Jeg gik ud fra du havde tjek på det første af den engelske forklaring.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-01-04 21:34

ja det var også det jeg forstod.. men kunne ikk se hvor jeg skulle kunne Konvertere zip til Cab det er der jeg er mest lost..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 21:35

Og som sion siger - du skal bruge winzip

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 21:37

Til gængæld er winrar god til konvertering - kan ikke huske om winzip også kan det.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-01-04 21:40

der står jeg kan bruge en hvilken som helst zip program og jeg har wimrar.. skal bare vide hvordan jeg konverter Zip filen til Cab.. for jeg synes ikk jeg kan se det nogen steder..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 21:42

Ok var måske for hurtig.
winrar kan konvertere - højreklik og konverter til .cab

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-01-04 21:53

når jeg højre klikker står der kun vælge at extract.. ikk noget med convert? eller er det bare mig der er dum..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 22:18

Nej jeg kan godt se dit problem.
Lav din zip fil om til en .exe. Det kan winzip klare. Dernæst omdøber du bare filen som var det en .cab
altså .exe omdøbes til .ims.
Det skulle give samme resultat

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 26-01-04 22:32

Brug evt. Powerarciver den kan klare alle procedurerne og også gemme som .cab
Det er nok den nemmeste løsning.
Kan hentes her
http://downloads-zdnet.com.com/3000-2250-10221331.html?tag=lst-0-3

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 22:38

Har lige prøvet med Powerarciver - den virker perfekt til formålet.
God fornøjelse.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-01-04 23:13

nu fik jeg den til at være en Cab file.. hvad skal jeg så gøre nu.. du snakker noget om at omdøbe den men hvordan?

Godkendelse af svar
Fra : Angelica

Dato : 26-01-04 23:18

Tak for svaret refi. fik det til at virke... jeg skal ikk dobbel klikke som der står men derimod finde et lille porgram der gør at den tager imod filen som hed .ims og så convert den det selv de sidste stykke.. så tak for programmet..*S*

angel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 23:19

Du højreklikker på filen - derefter omdøb. Hvid din fil f.eks. hedder Angelica.cab ændrer du blot de sidste tre bogstaver så filen hedder Angelica.ims. Du vil nu se at iconet filen før havde har ændret sig til en rød konvolut (incredimail-fil)
Nu dobbeltklikker du bare på filen og den installerer sig selv det rigtige sted. VOILA og du har nu et nyt skin i din incredimail.
Jeg mener dog kun du kan få det frem hvis du har den fulde version af incredimail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 23:22

Jeg kan se du selv fandt lidt af løsningen.
Men du behøver ikke andre programmer - bare omdøb filen. Og husk at fejlmeldingen IKKE betyder noget.
Tak for annerkendelsen.
Vend bare tilbage hvis der er flere problemer (bruger selv incredimail)

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-01-04 23:27

har du msn så kan vi altid fange hinanden der hvis der kommer videre problemer..

angel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 23:40

Hovsa, kandu gik lige ned (eller også har jeg for mage jern i ilden)
Ja og nej
Bruger ikke msn af principielle grunde, men du kan skrive til re.fi@get2net.dk