/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kjærsgaard slægten
Fra : Hp7
Vist : 2112 gange
40 point
Dato : 02-04-02 21:15

Jeg er forholdsvis ny inden for slægtsforskningen, men klør på med krum hals. Jeg efterlyser personer, der forsker i samme slægt eller evt. har oplysninger vedrørende;
Lars Kjærsgaard f. i Fredbjerg, Gislum H. 3.3.1875 gift med Bodil Marie Jensen f. 29.2.1884. Specielt oplysninger vedr. Lars' far og farfar Niels Jensen Kjærsgaard (f.1836) Jens Jensen Kjærsgaard (f. ca. 1808) Een eller flere af disse skulle være født på gården Kjærsgaard, der ligger i Strandby ved Farsø. Gården nævnes i Trap Danmark og kendes fra ca. 1500. Hørte under Gunderupgård.
Lars og vistnok også hans far eller farfar var sognerådsformænd/sognefoged i Strandby/Farsø. Lars var gift 1. gang med Marie Kjær.
Kan nogen hjælpe ?
Helle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-04-02 21:28

> Jeg er forholdsvis ny inden for slægtsforskningen, men klør på med krum
> hals. Jeg efterlyser personer, der forsker i samme slægt eller evt. har
> oplysninger vedrørende;
> Lars Kjærsgaard f. i Fredbjerg, Gislum H. 3.3.1875 gift med Bodil Marie
> Jensen f. 29.2.1884. Specielt oplysninger vedr. Lars' far og farfar
> Niels Jensen Kjærsgaard (f.1836) Jens Jensen Kjærsgaard (f. ca. 1808)
> Een eller flere af disse skulle være født på gården Kjærsgaard, der
> ligger i Strandby ved Farsø. Gården nævnes i Trap Danmark og kendes fra
> ca. 1500. Hørte under Gunderupgård.
> Lars og vistnok også hans far eller farfar var
> sognerådsformænd/sognefoged i Strandby/Farsø. Lars var gift 1. gang med
> Marie Kjær.
> Kan nogen hjælpe ?
> Helle
>
Jeg kender lidt til ovennævnte, da en søn af Jens Jensen Kjærsgaard er gift
ind i min kones familie. Jeg sender dig et par rapporter direkte.

mvh Ole
--
E-mail: ole@ole-munk.dk
Hjemmeside: www.ole-munk.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-04-02 22:00

Hej Helle

Som jeg skriver nedenstående, så vil jeg gerne sende dig et par rapporter
direkte, men mangler en valid mail-adresse. Gider du sende mig en?

mvh Ole
--
E-mail: ole@ole-munk.dk
Hjemmeside: www.ole-munk.dk

> > Jeg er forholdsvis ny inden for slægtsforskningen, men klør på med krum
> > hals. Jeg efterlyser personer, der forsker i samme slægt eller evt. har
> > oplysninger vedrørende;
> > Lars Kjærsgaard f. i Fredbjerg, Gislum H. 3.3.1875 gift med Bodil Marie
> > Jensen f. 29.2.1884. Specielt oplysninger vedr. Lars' far og farfar
> > Niels Jensen Kjærsgaard (f.1836) Jens Jensen Kjærsgaard (f. ca. 1808)
> > Een eller flere af disse skulle være født på gården Kjærsgaard, der
> > ligger i Strandby ved Farsø. Gården nævnes i Trap Danmark og kendes fra
> > ca. 1500. Hørte under Gunderupgård.
> > Lars og vistnok også hans far eller farfar var
> > sognerådsformænd/sognefoged i Strandby/Farsø. Lars var gift 1. gang med
> > Marie Kjær.
> > Kan nogen hjælpe ?
> > Helle
> >
> Jeg kender lidt til ovennævnte, da en søn af Jens Jensen Kjærsgaard er
gift
> ind i min kones familie. Jeg sender dig et par rapporter direkte.
>
> mvh Ole
> --
> E-mail: ole@ole-munk.dk
> Hjemmeside: www.ole-munk.dk
>

Kommentar
Fra : Hp7

Dato : 03-04-02 06:12

"Ole Munk" skrev d. 02-04-02 22:00 dette indlæg :
> Hej Helle
>
> Som jeg skriver nedenstående, så vil jeg gerne sende dig et par rapporter
> direkte, men mangler en valid mail-adresse. Gider du sende mig en?
>
> mvh Ole
> --
> E-mail: ole@ole-munk.dk
> Hjemmeside: www.ole-munk.dk
>
> > > Jeg er forholdsvis ny inden for slægtsforskningen, men klør på med krum
> > > hals. Jeg efterlyser personer, der forsker i samme slægt eller evt. har
> > > oplysninger vedrørende;
> > > Lars Kjærsgaard f. i Fredbjerg, Gislum H. 3.3.1875 gift med Bodil Marie
> > > Jensen f. 29.2.1884. Specielt oplysninger vedr. Lars' far og farfar
> > > Niels Jensen Kjærsgaard (f.1836) Jens Jensen Kjærsgaard (f. ca. 1808)
> > > Een eller flere af disse skulle være født på gården Kjærsgaard, der
> > > ligger i Strandby ved Farsø. Gården nævnes i Trap Danmark og kendes fra
> > > ca. 1500. Hørte under Gunderupgård.
> > > Lars og vistnok også hans far eller farfar var
> > > sognerådsformænd/sognefoged i Strandby/Farsø. Lars var gift 1. gang med
> > > Marie Kjær.
> > > Kan nogen hjælpe ?
> > > Helle
> > >
> > Jeg kender lidt til ovennævnte, da en søn af Jens Jensen Kjærsgaard er
> gift
> > ind i min kones familie. Jeg sender dig et par rapporter direkte.
> >
> > mvh Ole
> > --
> > E-mail: ole@ole-munk.dk
> > Hjemmeside: www.ole-munk.dk
> >
Hej Ole
Tak for dit hurtige svar. Du husker det måske ikke, men vi har været i kontakt for længe siden, da du gav mig adressen til Gladys. Du sendte mig de oplysninger du havde dengang. Vi døjer stadig med at komme videre fra Jens Jensen Kj.gaard. Tak for hjælpen alligevel.
Helle
> >
>

Kommentar
Fra : Hp7

Dato : 03-04-02 06:15

E mail : Hp7@ofir.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 21:54

> Hej Ole
> Tak for dit hurtige svar. Du husker det måske ikke, men vi har været i
> kontakt for længe siden, da du gav mig adressen til Gladys. Du sendte
> mig de oplysninger du havde dengang. Vi døjer stadig med at komme videre
> fra Jens Jensen Kj.gaard. Tak for hjælpen alligevel.
> Helle

Har i prøvet at finde Jens Jensen Kjærsgaards fødsel i kirkebogen? Ifølge
folketællingerne er han sandsynligvis født i Farsø sogn omkring 1808 -
folketællingen 1845 og 1855 siger dog Strandby sogn - så jeg ville prøve dem
begge. Finder du ham ikke født i nogen af dem, så prøv at se, om han omkring
1822 - 1824 skulle være konfirmeret i et af sognene. Husk aldersangivelserne
i folketællingerne er cirka, så kig lidt til begge sider af
folketællingerne.

Du kan også prøve at se, om du kan finde hans død - sikkert i Farsø - en
gang efter 1880. Ifølge folketællingen 1880 er han født i Støttrup i Farsø
sogn omkring 1808.

Ellers hedder hans far jo Jens til fornavn - hans mor hedder ifølge
folketællingen 1834 for Strandby sogn Kirsten Gregersdatter - hun er så sent
som 1845 aftægskone på Kjærsgaard i Strandby, da sønnen ved næste
folketælling er flyttet til Farsø, skal hun sikkert søges død både i Farsø
og Strandby.

Håber du har fået et par tips til at komme videre.

mvh Ole

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 05-06-02 22:55

Hej Helle!
Kan du ikke anerkende en af de første kommentarer på Kandu, som et svar ?
Eller bliver dit spørgsmål "i al evighed" stående som ikke besvaret, og det er vel egentlig besvaret?
Hilsen Jeannie Kristensen

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 40 point
Dato : 15-07-02 18:28

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?