/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Rense et billede op i to farver?
Fra : Currant
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 26-01-04 18:06

Hejsa...

Jeg har et billede som jeg meget gerne vil ha renset op i to farver - se billedet på http://home19.inet.tele.dk/vtg/logo.JPG ... Som man kan fornemme langs kanterne så er der noget "skidt" - kan jeg rense billedet op så der kun er kridthvid og rød... Dvs kun 2 RGB-kombinationer...

Noget helt andet er så? Kan jeg på en hurtig måde bagefter gøre alt det hvide til transparrent?

Kommentar
Fra : gordot

Dato : 26-01-04 18:15

Hej Currant!

I Photoshop tager du din tryllerstav og trykker på det hvide område. Derefter går du op i Select og Similar. Så vælges alt det hvide og du skal bare trykke på delete.
Hvis du vil gøre den gennemsigtig kan du inde i Layer sige layer via cut.

Dette skulle løse dit problem!

Vh. Gordot

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 26-01-04 18:37

Okay - hva så med den røde? Der skal kun være en ren rød farve!

Accepteret svar
Fra : gordot

Modtaget 60 point
Dato : 26-01-04 19:17

Godt så - det glemte jeg lige i forbifarten.

Vælg igen det hvide med tryllestaven og vælg Similar igen. Derefter vælger du Inverse i menuen Select.
Tag din farvepipette med en sample på 3x3 og tryk et sted på den røde farve. I menuen Edit vælger du Fill og igen forgrundsfarve og OK.

Så skulle dit loge være helt rødt!

Vh.
Gordot

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 26-01-04 19:27

Hmmm - du har ret i fremgangsmåden - men jeg kan ikk rense det pågældende billede op så det bli'r fornuftigt... Kan du?

Kommentar
Fra : gordot

Dato : 26-01-04 19:35

Jeg kan prøve men vil ikke love noget. Jeg lagde mærke til, at billede var af en rimelig lav opløsning. Det kan godt få billede til at se lidt (grumset) ud.
Men send det til mortend@hotmail.com så ser jeg på det.

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 26-01-04 19:39

Kan du ikk bare save as?

Kommentar
Fra : gordot

Dato : 26-01-04 19:50

Har du en mail jeg kan sende filen til?

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 26-01-04 19:51

currant@mail.dk

Godkendelse af svar
Fra : Currant

Dato : 26-01-04 20:36

Tak for svaret gordot.