/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Font?
Fra : findovia
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 26-01-04 13:14

Er der nogen, der kender denne font eller en, der ligner den?
Se http://home9.inet.tele.dk/findovia/flygge_font.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-04 13:45

Hmm.. den ligner umiddelbart en ganske alm. Tahoma, der har fået en tur igennem et billed-behandlingsprogram.

Prøv med Tahoma at skrive :

Citat
FLÜGGES DENTAL ApS
- en tand bedre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 26-01-04 14:39

Nej, det er ikke Tahoma... Jeg skal lige se i en mega-samling derhjemme i aften. Jeg vender tilbage.

Ulle

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 26-01-04 15:34

Hej findovia

Jeg har også spurgt på en font her på Kandu, desværre fandt jeg ikke ud af, hvad fonten hed, men der kom mange gode indlæg. Der var bl.a. et som jeg lige har testet med din font, det er et link: http://www.fonts.com/findfonts/identifontframe.asp?nCo=AFMT&FONTNAME=identifont, hvor man bliver stillet en række spørgsmål vedr. bogstavernes udseende, for til sidst at blive forslået forskellige muligheder. Da jeg prøvede med din manglende font, kom der 25 forskellige muligheder frem, så jeg synes du selv skal køre testen igennem.

Mvh. U_J

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 26-01-04 15:49

Hej U_J

Siden er ikke tilgængelig i øjeblikket. Jeg prøver igen senere, hvis ulleulle ikke vender tilbage med et brugbart svar.
Tak til begge.

</findovia>

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 26-01-04 16:22

Hej findovia

Hvis du kommer ind på fontscom-siden kan du klikke på find fonts (sort bjælke) og dernæst search by sight.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 26-01-04 16:43

Hej U_J

Det lykkedes at gennemføre search en 5-6 gange; men det lykkedes ikke at finde noget, jeg kan bruge.
Et af de mest karakteristiske træk ved den søgte fond er det lille e. Det ligner en halvcirkel med en vandret streg i midten.

</findovia>

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 26-01-04 16:47

Hej findovia

Som nævnt lykkkedes det heller ikke mig at finde den font, jeg manglede. Måske er det nogle fonts, der er lavet specielt til en koncern, firmal el.lign. eller en kendt font, der er blevet manipoleret med. Så har du vist ikke store chancer for at finde den. Men du kan håbe, der er en, der kan genkende lige præcis den skrift du mangler. Du kan evt. prøve myfonts.com, hvor man kan linke en fil, du som har gjort her.

U_J

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 26-01-04 22:52

Hej igen.

Der var desværre ikke bid i min store register af fonte... Jeg skal lige prøve én mere mulighed, men det bliver nok svært...

Ulle

Accepteret svar
Fra : ulleulle

Modtaget 200 point
Dato : 01-02-04 23:45

Hej igen igen.

Jeg har ledt og ledt i alt muligt. Jeg HAR set omtalte font "et sted", men jeg kan ikke finde det igen.... sorry. Men prøv, som foreslået, at støve nettet igennem... F.eks. http://www.google.dk/search?q=free%2Bfont&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

Ulle

Godkendelse af svar
Fra : findovia

Dato : 02-02-04 09:07

Tak for svaret ulleulle.
Jeg har accepteret dit svar, selv om det endnu ikke har ført til det ønskede resultat. Jeg mangler dog at afsøge flere Google-svar; men min dead-line for den aktuelle opgave er ved at løbe ud, så jeg bliver nok nødt til at bruge en anden font.
Jeg synes din indsats fortjener pointene.

Med venlig hilsen.
findovia

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-04 09:52

findovia -> Hvis det 'kun' er til alm. brødtekst, så brug Tahoma. Den ligner meget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 02-02-04 10:07

Ja tak ska' du ha' MOLOKYLE - det ender det nok også med.
</findovia>
</fontsoegning>

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 02-02-04 18:03

Hej igen.

Der er også en, som hedder: Lucida Sans Unicode som ligner en del. Særlig G'et... Men A'et driller mest. Når jeg kommer hjem, sender jeg også lige navnet på en anden, som faktisk lignede endnu mere end den ovenfor.

Ulle

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 02-02-04 23:13

Hej igen.

En skrifttype, som ligner rigtig meget er: Avenida LET
http://www.fontesgratis.com.br/decorativas.htm

Kig lidt ned ad siden, og du får øje på den i højre kolonne.

Ulle

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 02-02-04 23:40

Kære Ulle,

Tak for din indsats; men der er ingen af dine forslag, der er gode nok.
Jeg har indledt forhandlinger med min klient om valg af anden font, og det ser ud til, at hun godt kan acceptere Tahoma. Den afviger ganske vist en hel del fra det oprindelige ønske; men den har den fordel, at den er mere læsbar og stadigvæk ganske pæn.

Med venlig hilsen.
findovia