/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Projekt
Fra : HeavyC
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 26-01-04 10:57

Hej jeg har projekt i skolen. Jeg har om rockens start, men jeg er ikke rigtigt kommet i gang endnu. Derfor har jeg tænkt mig at spørge om hjælp herinde. Jeg vil gerne finde noget hvor jeg kan læse om hvordan rocken startede. Det skal ikke være alt for svært, men heller ikke noget som der er for lidt materiale i. Jeg vil være glad for nogle link til danske sider, hvor der står noget om starten på det. Det jeg har tænkt mig at fortælle til mit projekt er hvordan det startede, og så ellers følge rocken op gennem årene til et hvis årstal. Jeg går selv meget op i musik især rock osv. derfor kunne det være sjovt at vide noget om hvordan det startede.

Jeg håber du/i kan hjælpe på forhånd tak!

P.S Jeg vil helst have dansk materiale.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-01-04 11:09
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-01-04 11:10

Personligt vil jeg mene at Bill Haley & The Comets, Elvis mv startede rocken for alvor

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-01-04 11:11
Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 26-01-04 14:43

Det er jo svært at give dig anbefalinger, når du ikke skriver hvilket niveau dit projekt skal skrives til - eksempelvis folkeskole, gymnasie eller videregående uddannelse. Men et tip kunne være at finde her: http://www.rockhistorie.dk/default.asp?side=30#toppen hvor du måske enten kan få lidt inspiration eller hvordan du bestemt ikke vil lave din opgave.

Biblioteket er jo også altid kilde til megen information!

Venligst fra Thorendal

Kommentar
Fra : HeavyC

Dato : 26-01-04 18:49

Det er rigtigt nok, men det er folkeskoles niveau. Det jeg mente med dansk materiale var at det skulle stå på dansk.
Det jeg søger er hvordan det sådan startede, altså i det hele taget, og ikke bare i danmark, så vil jeg følge det op igennem årene, er det en dum ide ?...