/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maxi Optræk ?
Fra : 30scooter
Vist : 510 gange
10 point
Dato : 26-01-04 10:48

Jeg har en maxi k, vil jeg få et godt optræk med de her dele monteret??

45 cylle/topstykke/stempel
20 karburator (delorto). 5,5 udstødning 14/40 gearing??

Vil den eventuelt gå på baghjul ??

MVh 30scooter

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 20 point
Dato : 26-01-04 11:10

Jeg syns du har spurgt om dette før jeg vil sige så prøv det dog !! i stedet for at bruge din tid til at snakke om det Mvh Sune ps. et mindre kompresionskammer øger optræk altså planet topstykke ( vær ops på at stempel ikke støder på top ) nu større tandhjul foran og mindre på bag sænker optræk men øger topfart hvis der ellers er træk nok men jeg mener også at 13 tands er det største du ka få på foran

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 11:19

Sæt et mindre tandhjul bag

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-01-04 11:19

Næh Sune det er de gamle MS'ere og VZ'ere der kun kunne æde en tretten-tands. Maxi'erne kan, hvis jeg husker rigtigt, æde et væsentlig større kædehjul, vistnok en 15-tands.

-`> Scooter du spørger og spørger. Prøv som Sune sige at lave noget af det.

....og check lige din historik om du har åbne spørgsmål!!!!!!!!!!!!!

Om den kan gå på baghjul afhænger af din egen vægt, teknik, kobling og selvfølgelig hk'erne. Men en maxi med en 4 - 6 hk, hvilket burde være opnåeligt, burde klart kunne rives fri af asfalten. Det er klart nemmere jo flere heste du har at piske.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 11:20

Gå ti struers lab og køb nogle liter METANOL

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-01-04 11:38

Ofa mindre tand bag sænker optræk!! Mvh Sune

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-01-04 11:47

Jeg tror bare Ofa vil være morsom. Hvis du skal køre med sprit på din Maxi bør du nok eksperimentere lidt med at sænke kompressionen, justere tænding, idet man ellers kunne forestille sig at maskinen ret hurtigt vil ryge på de evige maxi-marker.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-01-04 11:53

hvilken griner.
selv med et N.O.S-kit går en maxi ikke på baghjul...hallo..det er en maxi!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-01-04 11:56

Muligt du ikke kan webgun, men kom med en pedal-maxi med koblingshåndtag, så skal jeg demonstrere at den kan.

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 26-01-04 14:32

En Maxi kan sagtens monteres med et 16 tands foran, på nogle af motorerne skal man bare lige save den tap der sidder ved siden af tandhjulet af først men så er det heller ikke noget problem.

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 27-01-04 07:58

Kommentar
Fra : Kvalivare

Dato : 07-02-04 10:08

Hvis det er et godt optræk du vil have så prøv med en racerkobling og hvis du fjerner tandhjuls begrænsningen for kan du få et 17 tands på.