/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
molokyle
Fra : Uffe29
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 26-01-04 01:02

Så må du gerne gennemteste min hjemmeside

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-01-04 01:03

Andre må selvfølgelig også, så her er et link http://www.konkurrencesvar.dk

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 26-01-04 10:28

Allerførst lige et par småting :

futte.dk linket er 'broken' og det virker underligt at 'Om os - FAQ' linket åbner et ny prowservindue, når de andre menupunkter ikke gør.

Så til kodevalideringen :

Citat
And the Results Are...
CSE HTML Validator Professional v6.01 generated 14 error messages, 15 warning messages, and 29 other messages when checking this web page. These problems may damage this web page's search engine rankings as well as cause viewing problems for visitors. It is highly recommended that any problems be corrected.

ACCESSIBILITY INFORMATION: Of all the messages generated, 3 messages had to do with accessibility. While this page did not generate any accessibility errors or warnings (Congratulations!), it is very likely that there are opportunities to improve this web site's accessibility. Consider reviewing this web site for accessibility issues. CSE HTML Validator can help.

Her vil jeg anbefale at download trialversionen : http://www.htmlvalidator.com/

Du kan bruge den i 30 dage eller tjekke 100 HTML dokumenter. Ved hvert tjek dannes en *val fil. I denne kan du se hvor problemet/-erne ligger. Fint lille værktøj

Citat
Fatal Error: No DOCTYPE specified!
I could not parse this document, because it does not include a DOCTYPE Declaration. A DOCTYPE Declaration is mandatory for most current markup languages and without such a declaration it is impossible to validate this document.

You should place a DOCTYPE declaration as the very first thing in your HTML document. For example, for a typical XHTML 1.0 document:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">
<head>
<title>Title</title>
</head>

<body>
<!-- ... body of document ... -->
</body>
</html>

For XML documents, you may also wish to include an "XML Declaration" even before the DOCTYPE Declaration, but this is not well supported in older browsers. More information about this can be found in the XHTML 1.0 Recommendation.

The W3C QA Activity maintains a List of Valid Doctypes that you can choose from, and the WDG maintains a document on "Choosing a DOCTYPE".

Som du ser kan du læse om DOCTYPE her : http://htmlhelp.com/tools/validator/doctype.html

..og her en liste over 'lovlige' DOCTYPE's du kan vælge fra : http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html

Jeg har IKKE tjekket alt, men vender tilbage når du lige har fixet ovenstående.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-04 16:05

Det er sgu ikke meget videre du er nået uffe30 Sover du ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-01-04 16:20

Arj, jeg sover ikke..... har søgt link-partnere og arbejder pt. med søgeoptimering med eksisterende og skjulte sider.... så lige nu holder jeg tungen lige i munden da det kan skade mere end det gavner hvis der bliver fejl.....

Jeg skal nok komme forbi og få rettet ;-D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-04 16:28

Alles gut...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-04 20:17

Hej
Prøv lige at tage et kig nu. Nyt logo - og rettet link så den åbner i samme vindue hvergang

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-04 20:20

Ang. 'lovlige' DOCTYPE's så skriver du man bare kan vælge..... skal man bare vælge ??

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-05-04 18:44

Så er det lukketid.....
Jeg har fået ny profil (konkurrencesvar.dk) og er bare inde for at lukke mine gamle spørgsmål med denne bruger.
Tak for hjælpen
Jeg mangler en kommentar her http://www.kandu.dk/dk/spg/26059 for at jeg kan lukke

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 20-05-04 18:44

Tak for svaret molokyle.