/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Antivirusprogrammer*s*
Fra : Sunowich
Vist : 363 gange
4 point
Dato : 25-01-04 21:44

Er det mon producenterne der skaber virusser for hvem skulle ellers have glæde af at sperde dem*SS*

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-01-04 22:01

De har sikkert hackere og andre slemme nørder på lønningslisten.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-01-04 22:10

Tror du også at det er fabrikanterne af vaskemidlerne der betaler for at få plastret grafitti-tags ud over alting?
Nej, vel Sune. Det kan da godt ske at en eller anden listig fyr der fusker lidt med den slags kunne finde på det, men virkeligheden er jo at bare fordi det kan gøres så skal det gøres.
Hvorfor bliver vi spammet fra nogle firmaer i United bluff, fordi det er lettere at gøre det end lade være når nogle "smarte" firmaer skal tjene lidt ekstra.
Hvorfor sidder vi en ret stor flok og besvarer spørgsmål, og bruger masser af tid på det. Fordi vi gerne vil vinde en DVD afspiller eller en USB dims, nej vel, vi besvarer spørgsmål fordi det kan vi og hackerne hacker os for så er de os overlegne indtil vi i fællesskab finder ud af at forhindre det osv. osv...........

Hilsen
Bjarne

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 14 point
Dato : 25-01-04 22:11

Hej Sunowich

Jeg har engang hørt, at det er lidt ligesom grafittimaleren......det gælder om at blive mere og mere avanceret og gøre det på en måde så ens navn bliver kendt inden for den givne kultur.....eller noget i den stil

// Toupie

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-01-04 22:34

Måske laver de selskaber ikke deres viruser selv.. men nå der kommer en ny virus.. så er de på dupperne med deres pas nu på…

He he.. gad vide om TDC så have betal for de hacker besøg. De have på deres side med sikkerhedsprodukter.. for at oppe salget

Pst.. vi betaler dig 100000 kr. og så sagsøger vi dig for 50000 kr. bagefter.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-04 22:50

Tror osse det drejer som om "Tags" Ligesom i graffiti!

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 25-01-04 23:44

hehe.eller glarmesteren der sender sine børn ud og smadre ruder..

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-01-04 10:16

hvorfor er der nogen der smadre vinduer, biler, telefonbokse osv... hvorfor eksistere der Hærværk... det er der hellere ikke nogen der har glæde af, mon det er Falck eller nogle andre som har nogle bøller på Lønningslisten...

mht. Virusser, så ka' du i visse tilfælde sammenligne det lidt med dyreaktivister der f.eks. lukker mink ud...

i dette tilfælde er Minkavleren så bare Microsoft og Bill Gates... og Dyreaktivisterne er de "Ondartede" Hackere/virusmagere...

der er mange forskellige typer derude...
- nogle gør det for sjovt uden at tænker over konsekvenserne (eller er bare totalt ligeglade)...
- nogle gør det for at blive beundret/anerkendt i visse kredse...
- en stor del gør det fordi de har noget imod Microsoft...
det er de 3 meste anvendte typer jeg lige ka' komme i tanke om...

AntiVirus firmaerne, laver også selv Virus, for at være på forkant med udviklingen... men det er yderst sjældent at disse kommer ud på markedet... og hvis det kikser informere firmaerne som regel om det... idet det gælder deres troværdighed, før eller senere er der jo nogen der vil finde ud af hvor Virussen kommer fra...
AntiVirus firmaerne, har dog også tidligere Virusmagere samt Hackere på Lønningslisten, men for at bekæmpe virusserne samt f.eks. andre sikkerheds ting...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-04 09:09

Tak for svaret Toupie.Lukket og slukket