/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formatering af ekstern harddisk
Fra : Baracca
Vist : 1370 gange
100 point
Dato : 25-01-04 14:31

Jeg har en 2,5" 5 GB harddisk, som sidder i et eksternt kabinet til USB. Den er delt i to partitioner. Jeg vil gerne høre, om der er nogen, der ved om det kan lade sig gøre at samle disse to partitioner over USB'en, eller om det er nødvendigt at sætte den i min bærbare igen... Og kan det lade sig gøre, vil jeg selvfølgelig gerne høre hvordan...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-01-04 14:35

Det kan lade sig gøre............det går nogle gange galt hvis der også er data på.
Uden data er det rimeligt nemt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 25-01-04 14:37

Til Emesen...

Ved du også hvordan?? - Jeg kører i øvrigt XP. Og der skal ikke bevarer nogen data på den eksterne disk....

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 25-01-04 14:45

Du skal ind i diskhåndtering (jeg kan ikke huske vejen, men skriv "diskhåndtering" i hjælp så kommer du derover.)
Marker din HD og et af de to drev.........slet - marker det andet drev.....slet
Nu kan du oprette en partition på din Hd
VÆR SIKKER PÅ AT DET ER DEN RIGTIGE HD (hold øje med størrelsen)
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Baracca

Dato : 26-01-04 00:04

Jeg fandt ud af det i diskhåndteringen

Tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-01-04 00:07

med din "nye" HD.

Kommentar
Fra : KASO

Dato : 16-02-04 11:44

Jeg har et Hitachi 4Gb microdrive, der ved en fejl startede med at blive formatteret til Fat16 - og dermed i en 2Gb partition. XP kan godt se både partitionen og den ekstra plads, men jeg kan ikke slette partitionen og oprettet en ny 4Gb partition - uanset om drevet er tilsluttet via kortlæser (USB) eller via kamera. Jeg kan godt formattere partitionen til Fat32 - men fortsat kun de 2Gb.

Jeg anvender XP's diskhåndtering - valgmuligheden "slet partition" er "gråtonet". Hvad gør jeg (galt)?

Kommentar
Fra : KASO

Dato : 16-02-04 11:44

Jeg har et Hitachi 4Gb microdrive, der ved en fejl startede med at blive formatteret til Fat16 - og dermed i en 2Gb partition. XP kan godt se både partitionen og den ekstra plads, men jeg kan ikke slette partitionen og oprettet en ny 4Gb partition - uanset om drevet er tilsluttet via kortlæser (USB) eller via kamera. Jeg kan godt formattere partitionen til Fat32 - men fortsat kun de 2Gb.

Jeg anvender XP's diskhåndtering - valgmuligheden "slet partition" er "gråtonet". Hvad gør jeg (galt)?

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 16-02-04 12:28

Hej KASO

Jeg kan faktisk ikke rigtig huske hvordan jeg gjorde, og jeg kan ikke rigtig reproducere det, da jeg jo har data på disken igen... Men det kan altså lade sig gøre, og jeg husker det ikke som om det var særlig logisk... Så prøv dig frem (mere end du sikkert har gjort i forvejen)...

Jeg kunne heller ikke slette min sidste partition, men kun gøre den "Ikke aktiv". Men jeg tror det lykkedes mig at oprette en ny, som så "overrulede" det hele... Men som sagt kan jeg ikke huske det... Men jeg havde i hvert fald en "Ikke aktiv" partition, som jeg ikke kunne slette, da det lykkedes mig at oprette den nye FAT 32, der fyldte det hele... Det kan jeg huske

Held og lykke!
/Baracca