/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Luftfilter hjælp???
Fra : bambusneger
Vist : 495 gange
100 point
Dato : 25-01-04 12:38

hejsa!!
Jeg triller rundt på en dejlig PGO PMX... nu har jeg i et halvt år kørt rundt med 47,6mm polini mm.
jeg har lige fået mig et powerfilter, som jeg overvejer at smide på, da det er det originale filter der sidder på nu.
men skal jeg ikke til at indstille kabuen hvis jeg smider et powerfilter på??? og hvordan gør jeg?? lige nu triller den IRL. 99,4 km/t... den kører med en omdyset 14mm original kabu... hvad gir det med et powerfilter og hvad nu hvis jeg også købte en 21mm DEL eller Amal???
-bambusneger

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-01-04 13:15

Du bør overveje MEGET kraftigt at skifte til min. 21mm kabu hvis du kører rundt med Evo !!! Men et powerfilter kan skam sagtens give lidt, du bliver nok nød til at dyse en smule op, og indstille lidt på din luft/benzin blanding...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-04 14:19

Nu skal du sikre dig at powerluftfilteret passer på i diameteren.
Det er ikke sikker at det giver så meget at montere det, måske 5 km, da et orginalt der er renset, har en ret god gennemgang, så måske skal du i stedet bare rense det orginale luftfilter (vaskes/klemmes i benzin)
Men hvis du skifter til powerluftfilter, kan det godt være at du skal gå et trin op i dysestørrelse, det kommer lidt an på om du nu er lidt overdyset.
At skifte til Delorto eller Amal, vil nok give 10km på toppen, men du skal være klar over at der kommer andre problemer, feks. passer den på studsen, kan den være der, kan den elektriske karboratorenhed flyttes med over på den nye (det kan den nok ikke)(og så får du startproblemer når det er koldt), har den en chokker man ikke kan komme til, eller skal der føres chokkerkabel op til styret. Når den nye er monteret, skal du til at omdyse den.
Måske skal du bare være glad for du har en maskine der starter og kører godt?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 25-01-04 21:09

tjaaa.... er squ også rigtig glad for den!!! den har kørt næsten 1 år med tunet og der har ikke været et eneste problem... men tusind tak for hjælpen!!!
-bambusneger

Godkendelse af svar
Fra : bambusneger

Dato : 25-01-04 21:10

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-01-04 09:52

Selv tak
Så lad være at rode mere med den, det gir kun ærgelser og besvær.
VH Palle Hansen