/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gaskabel...???
Fra : CiaoStyrer
Vist : 349 gange
31 point
Dato : 25-01-04 11:00

Jeg fatter det bare ikk.. en af mine venner har sat nyt gaskabel, på sin yamaha neos, og så tager den mere fat i optrækket og kører ikk så hurtigt.. hvordan kan det være.. han har kun sat gaskabel på..

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-01-04 11:12

Det kan være det er blevet "for kort", dvs at håndtaget ikke kan lukke helt op for kaburatoren, men at det tager tidligere fat, dvs hurtigere til at tage gassen!

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 25-01-04 11:14

Kan han gøre noget så han beholder det gode optræk og får den normale topfart...??

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 41 point
Dato : 25-01-04 11:50

Well... Gaskablet burde jo ikke i sig selv kunne gøre nogen forskel mht. optræk, andet end hvis det før hen var sådan at der var meget langt fra tomgang til der hvor kaburatoren leverede nok gasser til at motoren kommer op i høje nok omdrejninger til den tager fat. Dvs. hvis i tjekker gaskablet igennem for steder hvor det er bukket og lignende som kan få det til at virke "kortere" (specielt oppe i håndtaget skal i kigge) og for det rettet ud, så burde den være som den var før, dog hvor den burde tage gassen bedre..

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 25-01-04 16:17

Tak for svaret Jon.... det prøver vi...