/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Placering af petroleumsovn
Fra : Trunteen
Vist : 1028 gange
100 point
Dato : 25-01-04 08:49

Vi har lige indkøbt en Inverter Laser ovn, jaja, vi ved godt, at Zibro er bedre, men økonomien var ikke.
Iflg. brugsforvirringen, skal den placeres en meter fra alting. Det gør det jo en smule svært at placere den i udestuen, uden at vi falder over den.
Er der nogen, der har erfaring med, hvor tæt man kan sætte den op ad vægge, vinduer osv.?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 25-01-04 09:06

min svigerfar har også sådanne en.den giver jo kun stråler fremad så en en halvmeter fran væggen kan du godt stille den hvis den bare står 1 meter fra andre ting
mvg Granslam

Kommentar
Fra : Trunteen

Dato : 25-01-04 15:45

Tak for inputtet
Men når vi kigger bag på ovnen, sidder der jo diverse følere. Så det har vel også en eller anden indflydelse på, hvordan termostaten opfører sig.
Så vi vil egentlig gerne vide, hvis man sætter den f.ex. ½ meter eller mindre fra vinduerne eller dørene, hvad kan der så ske?

Accepteret svar
Fra : muj

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-04 23:25

Hej Trunteen

Du kan roligt sætte den op af et vindue el. dør bare den min. har 5 cm fra lodret flade.
Du skal sikre dig at gitteret, hvor kaminen suger luften fra til forbrænding, altid har frit luft træk.
Men termostaten vil jo opføre sig derefter, som du skriver, hvis den placeres ved et vindue osv.
Min Zibro Laser står helt op af en mur i stuen, med ca. 3 cm afstand.
Mvh. muj

Godkendelse af svar
Fra : Trunteen

Dato : 26-01-04 07:45

Mange tak for svarene.
Ved ikke lige, hvordan jeg skal give point til jer begge???