/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Problem med Virtuel Dub
Fra : stig54
Vist : 367 gange
120 point
Dato : 25-01-04 08:30

Jeg er ved at skulle overspille mine film fra mit videocamera.
På pcén har jeg lyd og billede. Godt nok, men når jeg vil indspille kommer lyden ikke med.
Det samme gør sig gældende når jeg slutter mig til tvéts scartudgang.
Jeg kan se og høre tv på putteren men ikke indspille lyden
Hvad gør jeg galt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-04 14:47

Øh. Har du et et grafikkort med tv in/out eller har du et både et tvkort og et grafikkort? Der skal muligvis tilsluttes et lydkabel mellem grafik/tvkort til line in på dit lydkort!

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-01-04 23:06

Jeg glemte at skrive at det er et GeForce fx 5600 altså et kort med både grafik og video in.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:36

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-05-04 10:49

Jeg har ikke fået svar på spørgsmålet, det må være et indstillingsproblem.
Jeg har overvejet at bruge min anden computer som "kun" har et almindeligt grafikkort og så købe et TV kort. Er det en løsning? og hvad koster sådan et?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-05-04 13:05

Hvis du kører winXP kan du jo lige prøve et andet program! Mener winXP's indbyggede moviemaker osse kan optage fra videocam? Det kunne jo være virtual dub, der er noget galt med!
Men ellers koster et TVkort omkring 500 kr.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-05-04 13:36

Jeg har Movie maker, men kan den bruges når lyden kommer fra line in???( altså via Lydkortet)

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 120 point
Dato : 31-05-04 13:41

Ja det burde den! Har du forøvrigt været inde i windows sound mixer og set om du har slået line in til? Prøv at dobbeltklikke på lyd ikonet nede ved siden af uret!

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 01-06-04 16:08

Tak for svaret tedd.