/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hva ka der være galt!?
Fra : morten_dahl
Vist : 340 gange
50 point
Dato : 24-01-04 15:40

jeg har en sonic, som ikke har kørt i tre mån. pga. dårligt vejr. da jeg i går skulle ud og starte den, ville lortet ikke starte. hva kan der være galt? når jeg drejer nøglen, lyser den som om der ikke er mere benz på, men den er helt fuldt. jeg har tjekket om der kommer gnist, og det gør der.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-01-04 15:51

Kommer der gnist, så får den ikke benz. Start med at kontrol. fra benz-tank og ud til kaburator. Luft eller prop i "systemet". Der skal oftes prøves MANGE gange før den starter efer en længere standperiode. Kontroler også om kaburatorens "bevægelige" dele bevæger sig - hej

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 24-01-04 16:31

Det skyldes nok at benzinhanen som er vaccumstyret ikke åbner, der sidder en gummiskive, som kan klæbe.
Men hvis du først får nogle omdrejninger på, vil jeg tro den åbner.
Du hælder 3 fingerbøl benzin gennem tændrærshullet, eller ind i karburatoren, det kan du gøre med en sprøjte eller en slange som er fyldt og du holder for den ene ende.
Hvis den så starter, men dør igen, kommer der ingen benzin til karburatoren
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : morten_dahl

Dato : 24-01-04 16:35

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-01-04 23:13

Ja ja så hurtig skal du ikke give point, du skal først konstatere om svareren (Jeg) nu har ret, når du på den måde lukker spørgsmålet er det kun dig og mig der kan skrive sammen. Og der kunne da være vi/jeg skulle hjælpe mere for at få problemet løst.
Men ellers tak.
VH Palle Hansen