/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dørhængsler, 1950erne
Fra : bhermann
Vist : 1298 gange
100 point
Dato : 24-01-04 14:30

Jeg har et 50er hus med indvendige døre af den almindelige "pap" type. En af dørene har nu fået sine hængsler modificeret af hængselbukkeren så mange gange, at de desværre ikke længere står til at redde.

Jeg er derfor på udkig after nogle nye. Det viser sig at være meget svært at finde nogen af lige netop denne type i diverse byggemarkeder. Stilen er simpelthen skiftet for mange gange siden 50erne.

Kender I nogle specialbutikker med et bredt udvalg af dørhængsler fra de sidste 50 år?

På forhånd tak,
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 14:35

Hvis det er de der store uden spids på top og bund så burde du nok kunne få dem nye i store velassorterede byggemarkeder. Spørg i Råd & Dåd.
Der er lidt om hængsler her:
http://www.sns.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/17/060690-17/teksten.htm

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 24-01-04 14:42

Carlf beslag fra kælder til tag. www.carlf.dk
/nilsg

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 110 point
Dato : 24-01-04 14:47
Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 24-01-04 22:08

Hej Nilsg,

Ham der Carl F har godt nok et par hængsler på programmet. Jeg har allerede fundet dem, jeg skal bruge.

Tak,
Brian

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 28-01-04 12:16

Tak for svaret nilsg.