/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
WYSIWYG-editor lignende Frontpage...
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 342 gange
13 point
Dato : 24-01-04 13:49

Er der en, der kender en WYSIWYG-editor, som minder om Frontpage, og hvor der ikke er en ren HTML-editor sammen med som fx Stones Webwriter, og det skal helst være gratis???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 14:07

Alle de Web editor's jeg kender kan også vise kildekoden!

Hvad vil du dog med et sådant 'værktøj' og hvorfor?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 24-01-04 14:08

Jeg bruger Dreamweaver, der er rigtig udmærket, men noget mere avanceret end Frontpage. Det kan mere, men er også sværere at finde rundt i. Det er fra firmaet Macromedia og findes også i Flash-version, hvis man er til den slags.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 14:18

sfl17 ->Dreamweaver kan så vidt jeg ved; også editere og vise kildekode og der jo dét Lasse_Madsen ønsker sig frabedt. Guderne må vide hvorfor ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 24-01-04 14:19

Det er til en af mine venner, der bliver forvirret af HTML-koden, og så tænkte jeg, at det kunne være, at der fandtes en WYSIWYG-editor, hvor man ikke bare lige kunne se kilde-koden, så han ikke skulle blive forvirret...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 14:20

Du kan da bruge "PUBLISHER" den kan alle da finde ud af...........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 14:24

Lasse_Madsen -> Hér er alt hvad hjertet kan begære af Code-snippets, Code generators osv... : http://www.htmlbasix.com/index.shtml

Du behøver ikke at lave noget selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 14:27

->Molokyle tror du ikke ham Lasse her er ven til ham du tumlede hjemmeside med i går?

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 24-01-04 14:31

Refi ->
Han har ikke Publisher

Molokyle->
Jeg har prøvet at forslå ham den side, men han kan ikke rigtig finde ud af den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 14:36

Troede lige jeg var smart - Publisher er da en del af officepakken - Hvad så med WORKS - et eller andet må han da have på maskinen.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 24-01-04 14:41

Refi ->
Det eneste skriveprogram han har på computeren er Notepad, og det kan man da ikke lave andet end HTML-kode i til hjemmesider...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 14:47

Er der overhovedet Windows på maskinen ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 14:48

Der er INGEN lette løsninger, når det gælder Web-design

TRYGL/TVING/TÆSK ham ind på : http://html.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 14:50

Hvis han laver sin side i WORD med fonte, farver, billeder, link's og hele baduljen, kan han gemme dokumentet som HTML og ...Vupti !!! Sådan...

Nul kode

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 24-01-04 14:56

Refi ->
Ja, men det er næsten også det eneste, der ligger derpå udover spil...

Molokyle ->
Ligemeget, hvor mange gange han læser det, kan han ikke finde ud af det...
Han har ikke Word...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 13 point
Dato : 24-01-04 15:04
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-04 15:05

SÅ er der kun openoffice til at starte med. Kan findes her og er 100% gratis http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 15:08

Han kan få en opkobling hos TDC hvis han ikke har det. De har noget de kalder Sitecenter til at lave hjemmesider og der er ingen koder man sætter bare ind i skabeloner on-line. Det må lige være sagen,,men han har måske heller ikke nogen browser.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-04 15:11

Glimrende forslag refi

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 24-01-04 15:20

Molokyle ->
Den gad ikke at downloade, men jeg finder bare et link til det program et andet sted...

Refi ->
Jeg beder ham om at prøve din din løsning, hvis Molokyle's løsning ikke duer...
Jeg opretter lige et spørgsmål med point til dig...

BjarneD ->
Nej, det har han ikke, han bliver nødt til at bruge skolen's computere til at gå på Internettet med, derfor vil han gerne have et program...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-04 15:27

Den stakkel

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 24-01-04 15:30

BjarneD ->
Enig...

Kommentar
Fra : molokyle