/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pentium II
Fra : Mods
Vist : 454 gange
75 point
Dato : 24-01-04 13:10

Hej
Jeg står med et problem, for jeg vil nemlig gerne købe mig en ny computer.
Derfor skal jeg af med den gamle, men jeg ved egentlig ikke hvor meget jeg kan få for den.
Så hvis der er nogen der har en ide om, hvad man med rimelighed kan får for en computer, der ser således ud ville jeg blive glad.
MVH Mods
Processor: Pentium II MMX 350Mhz
Bundkort: 5L-61c
Grafikkort: Geforce 2 MX 32Mb
Ram: 196Mb sd-ram
Harddisk: 8,4Gb
40x cd-rom
Floppy
Lydkort: Soundblaster 32
10/100Mbit netkort
Mus og tastatur
Minitower kabinet
14" skærm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-04 13:13

Hvis du finder en køber, så er 500 kr nok en rimelig pris.
Du kan ikke forvente mere for en Pentium II på 350 Mhz

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 24-01-04 13:13

sammelign evt. på

www.dba.dk

Mit ummidelbare bud vil være på omkring 600,-

Mvh Niels

Kommentar
Fra : pixie

Dato : 24-01-04 13:14

Det er jo en ældre dame. Jeg vil mene at du skal være glad for at få mellem 500-600,- for den. Det kommer jo selvfølgelig også an på hvilken stand hun er i. Er kabinettet ridset, er der fyldt med snavs og skidt inde i kabinettet, lyder blæsere og harddisk "rigtigt"...?!?!?

500-600 er en rimelig pris uden at have set den.

Mvh

Pixie

Kommentar
Fra : Mods

Dato : 24-01-04 13:20

Nej der er ingen ridser i kabinettet, blæserne i både strømforsyning og grafikkort kører fint uden slør. Harddisken lyder også rigtig, men der er selvfølgelig ikke lydløs.
MVH Mods

Kommentar
Fra : Mods

Dato : 24-01-04 13:23

Der er ingen skidt i kabinettet, er velholdt vil man nok sige.
MVH Mods

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 85 point
Dato : 24-01-04 13:29

Nu er hardisken nok en 10 MB (den kaldes i hvert tilfælde det) og grafikkortet Grafikkort: Geforce 2 MX 32Mb, hedder nok Geforce 2MX 200 eller 400 Måske? Og så er grafikkortet næsten alene pengene værd.
Og så kan maskinen også køre Win XP da den har rimelig med ram.
Og hvis der er programmer og styresystem (ved godt der ikke må), så er det en rigtig fin maskine til ældre mennesker, da den jo heller ikke fylder så meget, ja skærmen er kun en 14", men som "skrivemaskine" (mangler en printer), kan den ikke blive bedre.
Så, mit bud er 800kr hvis der følger højtalere med.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 24-01-04 13:31

Ja, jeg vil mene max. 3-400 kr. En 14" skærm kan man jo ikke få nogen til at bruge i dag uden forstørrelsesglas... Så man skal have en ny skærm. Taget i betragtning, at man kan finde nye - om end skrabede - PC'ere helt ned til 3.000 incl. skærm, så er den nye trods alt ny med garanti, og den vil være laaaaaaangt hurtigere. Når den er så gammel, kan den jo i princippet brænde sammen dagen efter et køb, og man reparerer ikke sådan en maskine. Hvis jeg var dig, ville jeg enten forære den til små familiemedlemmer eller beholde den og finde et formål til den... Eller gem den. NASA jagtede engang en 8088-processor for STORE penge, idet de havde et program til rumfærgen, som var designet til kun dén processor. Så hvis du venter længe nok, så kan du måske få mere end 3-400 kr. for den?

Ulle

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 24-01-04 13:32

pallehansen

hvad er grunden til at du skriver 10 mb når mods skriver at den er 8,5 GB

per

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 24-01-04 13:37

Ja? Der findes da 8,4 (eller rettere fandtes....) GB harddiske! Så vi tror på 8,4 GB.

Kommentar
Fra : Mods

Dato : 24-01-04 13:39

Jeg tror nok grafikkortet er Geforce 2 MX 200
MVH Mods

Kommentar
Fra : Mods

Dato : 24-01-04 13:46

Det er en 8,4Gb harddisk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-04 13:50

Og hvis harddisken var på 30 GB ville BIOS kun "se" 8,4 GB.
Det kræver en opdatering for at klare en større harddisk.

Kommentar
Fra : Mods

Dato : 24-01-04 14:11

Palle Hansen skriver at grafikkortet næsten er pengene værd alene, men hvad vil i andre mene det var værd.

Kommentar
Fra : Mods

Dato : 24-01-04 14:39

Tak for dit svar Palle Hansen, og også tak til alle jer andre.
Jeg håber selvfølgelig jeg kan få mest muligt for den.

Godkendelse af svar
Fra : Mods

Dato : 24-01-04 14:39

Tak for svaret pallebhansen.